فیسبوک پیام ترامپ را حذف کرد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۲۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۷۷۶
فیسبوک پیام ترامپ را حذف کرد
فیسبوک پست دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را که در آن، آنفلوآنزا را مرگبارتر از کرونا قلمداد کرده بود، حذف کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بنابر گزارش تارنمای هیل، ترامپ در پستی در فیسبوک نوشت: هر سال افراد زیادی، گاهی بیش از یکصد هزار نفر، بخاطر آنفلوانزا می‌میرند؛ این در حالی است که آنفلوانزا واکسن دارد.
وی افزود: آیا باید کشور را تعطیل کنیم؟ خیر. ما باید یاد بگیریم که با آن زندگی کنیم؛ درست همانگونه که یاد گرفتیم با کووید زندگی کنیم که در بسیاری از اجتماعات خیلی کمتر (از آنفلوانزا) مرگبار است.
بیش از ۲۰۹ هزار نفر در سال جاری میلادی بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. این رقم بسیار بیشتر از مجموع کسانی است که در پنج دوره گذشته شیوع آنفلوانزا جان خود را از دست داده‌اند.
برآوردهای «مرکز کنترل و پیشگیری بیمارها» در آمریکا نشان می‌دهد که آمار سالانه مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا از سال ۲۰۱۰ تاکنون بین ۱۲ هزار تا ۶۱ هزار نفر بوده است.
«اندی استون» سخنگوی فیسبوک درباره حذف پیام ترامپ گفت: ما اطلاعات نادرست در مورد شدت کووید-۱۹ را حذف می‌کنیم و حالا این پست را حذف کرده‌ایم.
همین پیام ترامپ در صفحه توئیتری وی نیز منتشر شد. توئیتر نیز به آن برچسب «گمراه‌کننده» زده و اعلام کرد که این پیام به دلیل انتشار اطلاعات نادرست درباره کرونا، قوانین این شبکه اجتماعی را نقض کرده است.
این پیام در توئیتر حذف نشده است اما بازنشر یا اظهارنظر درباره آن امکان‌پذیر نیست.
ترامپ که پس از شرکت در مناظره نخست با بایدن در روز سه شنبه گذشته (۸ مهرماه)، ابتلای خود و ملانیا همسرش به کرونا را (روز پنجشنبه) اعلام کرده بود، بعدازظهر دوشنبه پس از سه روز بستری شدن در بیمارستان، بدون توجه به نظر پزشکان، شتابزده به کاخ سفید بازگشت.

نظر شما