مراسم اربعین حسینی در عمان برگزار شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۱۰:۵۷:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۰۳۴۶
مراسم اربعین حسینی در عمان برگزار شد
مراسم اربعین سالار شهیدان حسین ابن علی سلام الله علیه و یاران با وفای ایشان با حضور سفیر ایران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از سفارت ایران در مسقط، این مراسم با حضور «علی نجفی خوشرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران، اعضای سفارت، نهادهای جمهوری اسلامی ایران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامگاه چهارشنبه شانزدهم مهرماه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد. در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، زیارت عاشورا و زیارت اربعین قرائت شد. نجفی خوشرودی سفیر ایران در سخنانی با اشاره به اهمیت و ابعاد نهضت عاشورا، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار رسالت بزرگ و تاریخی ظلم ستیزی و حق گرایی است.

او افزود: اگر چه تحقق این رسالت با دشواریها و موانع مختلفی مواجه بوده است، اما ترویج گفتمان عزت و استقلال در عرصه جهانی از دستاوردهای ارزشمند آن بوده است.

 نجفی خوشرودی مبارزه با تروریسم، عدالتخواهی و گفتمان وحدت را از دیگر ثمره‌های کشورمان در تکیه بر پیام عاشورای حسینی توصیف کرد و گفت: در شرایط کنونی ما در عرصه داخلی نیز هر چه بیشتر به آرمان های قیام حسینی بویژه درستکاری و حق گرایی در حوزه‌های مختلف بعنوان مطالبه ملی، نیازمند هستیم.

سفیر ایران در عمان همچنین با ابراز تاسف از محدودیت ها و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، ابراز امیدواری کرد در آینده با رفع این بلیّه جهانی، زمینه حضور با شکوه هموطنان مقیم کشور عمان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در مراسم گرامیداشت مناسبتهای ملی و مذهبی فراهم شود.

نظر شما