پیام تسلیت حزب ندای ایرانیان به مناسبت درگذشت استاد شجریان؛

صدای شجریان، صدای ایران است

۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۰۹:۳۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۰۵۵۳
صدای شجریان، صدای ایران است
حزب ندای ایرانیان طی پیامی درگذشت استاد شجریان را تسلیت گفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن پیام تسلیت حزب ندای ایرانیان به مناسبت درگذشت استاد شجریان به شرح زیر است:

 به نام خدا
۱- حزب ندای ایرانیان خاموشی استاد محمدرضا شجریان را که نامی ماندگار در فرهنگ و هنر این خاک پرگهر است را به ملت بزرگوار و خانواده‌ی این استاد فرهیخته تسلیت گفته و از یزدان پاک، طلب آمرزش برای روح بلند این اسطوره‌ی آواز دارد و همچنین توجه مسئولان صداوسیما و نیز سایر مسئولان فرهنگی به برخی نکات را ضروری می‌داند،
۲- صدای استاد شجریان، نقطه وصل بسیاری از اقشار متفاوت با دیدگاه‌های مختلف در ایران است. قومیت‌های مختلف، مذاهب متفاوت و دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی بسیار متفاوت در احترام و علاقه به استاد شجریان مشترک هستند. از این رو استاد شجریان امروز یک نماد و سمبل ملی است. بی‌توجهی یا کم‌کاری در گرامیداشت او به‌ویژه در رسانه‌های جمعی (که در شرایط کرونایی بهترین محل گرامیداشت او است) و یا تأکید کردن بر جنبه‌هایی که می‌تواند این شمول و گستردگی را خدشه‌دار کرده و کینه را جای مهر بنشاند، نشان قدرناشناسی نسبت به این سرمایه اجتماعی است.
۳- شجریان، نقطه وصل موسیقی و ادبیات ما در صدسال گذشته است. بخش زیادی از مردم میراث کهن ادبیات ایران همچون اشعار حافظ، عطار، سعدی، مولانا، خیام، باباطاهر، عراقی و نیز سروده‌های شعرای جدیدتر مانند نیما، عارف قزوینی، بهار، سایه، اخوان و مشیری را با صدای او شنیده و به یاد دارند. شاید گزاف نباشد که امروز صدای شجریان، صدای ایران است و لذا گرامیداشت استاد شجریان و شناخت و پیروی راه او خود یکی از مهم‌ترین راه‌های بهره‌برداری و تقویت میراث معنوی ایران است.
۴- در جغرافیای منطقه نیز، جایگاه استاد شجریان فراتر از مرزهای ایران، به عنوان حلقه وصل تمامی پارسی‌زبانان یا مشتاقان شعر و ادبیات پارسی در افغانستان، ایران، تاجیکستان، عراق و دیگر کشورهای منطقه است. امید است گرامیداشت استاد شجریان در شان چنین جایگاهی و با مدنظر داشتن این گستره هواداران برگزار شود.
نامش جاودان و یادش همیشه گرامی باد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز