عضو حزب اتحاد ملت:

اگر افراد شناخته شده وارد انتخابات ۱۴۰۰ نشوند با تجربه مجلس یازدهم مواجه می‌شویم/ مردم انتخابات را فراموش کردند/ نخبگان جامعه نسبت به انتخابات دلسرد شدند

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۵:۴۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۰۶۴۱
اگر افراد شناخته شده وارد انتخابات ۱۴۰۰ نشوند با تجربه مجلس یازدهم مواجه می‌شویم/ مردم انتخابات را فراموش کردند/ نخبگان جامعه نسبت به انتخابات دلسرد شدند
عضو حزب اتحاد ملت در مورد راه‌حل آشتی مردم با صندوق رأی گفت: اگر افراد شناخته شده، دارای اندیشه و مسلط بعه مسائل داخلی و بین المللی وارد صحنه نشوند، حتما با تجربه انتخابات مجلس یازدهم مواجه خواهیم شد.

«جلال جلالی‌زاده»، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اینکه باتوجه به شرایط امروز کشور آیا قشر خاکستری و به عبارتی طبقه متوسط جامعه به پای صندوق‌های رأی خواهند آمد، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: شواهد حاکی از آن است که مردم انتخابات را فراموش کردند و نسبت به آن دلسرد و بی‌تفاوت شدند. این دلسردی و بی‌تفاوتی بسیار به ضرر کشور است، لذا مسئولین باید برای جذب مردم به پای صندوق‌های رأی تدابیری اتخاذ کنند؛ چراکه اگر این شرایط ادامه پیدا کند باعث می‌شود که مردم به تدریج با نام انتخابات و صندوق رأی، بیگانه شوند.

این عضو حزب اتحاد ملت در توضیح راه‌حل آشتی مردم با صندوق رأی تصریح کرد: در این چند ماه باقی مانده از طریق اتخاذ سیاست‌هایی نظیر مانند باز کردن فضای سیاسی، اجازه فعالیت به احزاب و گروه‌های متنوع به خصوص به اصلاح‌طلبان در راستای معرفی کاندیداها و فعالیت‌های انتخاباتی، اجازه حضور به کاندیداهای مختلف، فراهم کردن فضای گفتگو از طریق صدا و سیما، ایجاد بسترهای آشتی ملی از طریق آزاد کردن زندانی‌های سیاسی، دلجویی از خانواده‌های آن و اصلاح سیاست‌های اقتصادی در جهت بهبود وضع معیشت مردم از جمله اقداماتی است که منجر به استقبال مردم از انتخابات و صندوق رأی، می‌شود.

جلالی‌زاده در ادامه تاکید کرد: لذا مسئولین باید کاری کنند که به نوعی امید به زندگی و آینده در میان مردم بیشتر شود و مردم، احساس آرامش خاطر و امنیت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توضیح اینکه کاهش تنش‌ها و لجبازی‌های میان جناح‌ها تا چه اندازه بر اشتیاق مردم برای حضور در انتخابات تاثیر خواهد گذاشت؟ خاطرنشان کرد: اگر فضای حاکم میان جناح‌ها مانند گذشته شود، مردم باز هم در انتخابات شرکت خواهند کرد. در این چند سال اخیر شورای نگهبان از طریق نظارت استصوابی کاری کرد که اکثر نخبگان جامعه و بعد از آن اقشار متوسط و پائین جامعه، نسبت به انتخابات دلسرد شوند و این شور و شوق برای شرکت در انتخابات از مردم، گرفته شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری معتقد هستم که اگر افراد شناخته شده، دارای اندیشه و مسلط بعه مسائل داخلی و بین المللی وارد صحنه نشوند، حتما با تجربه انتخابات مجلس یازدهم مواجه خواهیم شد.۳

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز