ایران و روسیه درباره برجام رایزنی کردند

۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۲۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۷۱۹
ایران و روسیه درباره برجام رایزنی کردند
سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در مورد آخرین تحولات پیرامون برجام گفت وگو و رایزنی کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه امروز با "کاظم جلالی" سفیر ایران در روسیه دیدار کرد و دو طرف درباره آخرین وضع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت وگو و تبادل نظر کردند.  
در بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت هماهنگی بیشتر اقدامات همه شرکت کنندگان در برجام برای اجرای مستمر توافق ها مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کردند.
در این دیدار برخی موضوعات مورد علاقه دو طرف نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
روسیه، فرانسه، انگلیس، آلمان ، چین و جمهوری اسلامی ایران اعضای برجام را تشکیل می دهند و پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی برای حفظ آن تلاش می کنند.
کاظم جلالی پیش‌تر در دیدار با ریابکوف از مواضع اصولی و منطقی روسیه در قبال برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و مخالفت با اقدامات غیرقانونی آمریکا قدردانی کرده بود.
در آن دیدار ریابکوف نیز بر غیرقانونی بودن اقدام آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه تأکید و خاطرنشان کرده بود که روسیه به صورت رسمی نظر خود را در این زمینه اعلام کرده و به همکاری های خود با ایران ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه  نیز بتازگی در بیانیه ای از آمریکا دعوت کرد؛ راه حل های منطقی انتخاب کرده و امکان دستیابی به توافق با ایران را از دست ندهد؛ چرا که از نظر کرملین، مسیر تشدید تنش ها پیرامون ایران نادرست و منتهی به بن‌بست است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز