آمریکا یک بانک و ۲ مقام نیکاراگوئه را تحریم کرد

۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۲۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۷۳۹
آمریکا یک بانک و ۲ مقام نیکاراگوئه را تحریم کرد
آمریکا روز جمعه یک بانک و ۲ مقام ارشد نیکاراگوئه را بدلیل آنچه که فساد مسؤولان این کشور و سرکوب معترضان خواند، تحریم کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که دارایی‌های بانک «کارونا» در ایالات متحده مسدود و تراکنش با آن ممنوع می‌شود.
دادستان کل نیکاراگوئه و دبیر کابینه این کشور نیز در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گفته‌اند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا، «دانیل اورتگا» رییس جمهوری نیکاراگوئه را متهم کرد که از بانک کارونا برای دریافت پول از شرکت نفت این کشور و حمایت مالی از هوادارانش استفاده می‌کند.
این وزارتخانه همچنین «آنا جولیا گویدو د رومرو» دادستان نیکاراگوئه را به اتهام‌زنی علیه معترضان و بازداشت آنها متهم کرد.
در همین حال، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا به اتخاذ اقدامات لازم برای حمایت از مردم نیکاراگوئه و فشار بر نظام اورتگا ادامه می‌دهد تا سرکوب را متوقف و حقوق بشر را رعایت کرده و شرایط برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه و بازگشت دموکراسی به نیکاراگوئه را فراهم کند.
دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا فشار بر نیکاراگوئه و سایر کشورهای چپگرای آمریکایی لاتین یعنی کوبا و ونزوئلا را افزایش داده است.
دولت آمریکا پیش از این، «روزایرو موریلو» همسر اورتگا را نیز که در مقام معاون رییس جمهوری نیکاراگوئه فعالیت می‌کند، تحریم کرده بود.
اورتگا رهبر جنبس چپگرای «ساندنیتسا» در نیکاراگوئه است که در سال ۲۰۱۶ میلادی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد. دوره فعلی ریاست وی در سال ۲۰۲۲ به اتمام می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز