نظرسنجی ها علیه رئیس جمهور آمریکا

علت فحاشی ترامپ به ایران مشخص شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۲:۰۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۰۷۶۷
علت فحاشی ترامپ به ایران مشخص شد
علت فحاشی رکیک دونالد ترامپ علیه ایران را باید در نتیجه نظرسنجی موسسه مورد اعتماد او جستجو کرد، جایی که شرکت راسموسن، موسسه ای که ترامپ نظرسنجی های آن را قبول دارد از فاصله ۱۲ درصدی رئیس جمهور آمریکا با رقیبش خبر داده به همین دلیل هم ترامپ تلاش می کند با توهین به ایران و غیرعادی جلوه دادن شرایط فاصله با بایدن را کاهش دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جو بایدن و دونالد ترامپ نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا درحالی خود را آماده رقابت در  روز ۱۳ آبان ماه می کنند که متوسط نتایج نظرسنجی های قبلی و تازه ترین نظرسنجی های اخیر، پیشتازی بایدن را در سطح ملی و ایالتی تایید می کنند و نظرسنجی جدید شرکت افکارسنجی راسموسن حاوی خبر بدی برای ترامپ است.

سایت  آمریکایی ووکس گزارش داد: ترامپ نظرسنجی ها را همیشه به نقل از شرکت محبوب خود راسموسن نقل می کند. در حقیقت رئیس جمهوری آمریکا در اواسط ماه سپتامبر (شهریور) با انتشار توئیتی، راسموسن را یکی از دقیق ترین شرکت های افکارسنجی توصیف کرد.  اما او اشاره ای به تازه  ترین نظرسنجی راسموسن نکرده است.

این شرکت در نظرسنجی سراسری خود از دو هزار و ۵۰۰ نفر از رای دهندگان احتمالی اعلام کرد که بایدن با فاصله ۱۲ درصد از ترامپ پیشی گرفته است. این نظرسنجی   در بازه زمانی ۳۰ سپتامبر تا ۶ اکتبر ( ۱۵-۹مهر ) یعنی بعد از مناظره اول رئیس جمهور و در طول درمان ترامپ به خاطر ابتلا به کرونا انجام شده و نشان می دهد بایدن ۵۲ درصد آرا و ترامپ ۴۰ درصد آرا را کسب کرده است.

ووکس نوشت: هر چند پیش بینی بر اساس یک نظرسنجی تنها احمقانه است اما شکست ترامپ در نظرسنجی راسموسن نشان می دهد که چشم انداز انتخاب دوباره او از «بد» به   «بسیار بد» تغییر کرده است.

نتایج سه نظرسنجی قبلی راسموسن پیشتازی بایدن  با اختلاف یک تا ۸ را نشان داده است.

نتایج نظرسنجی جدید این شرکت نشان داد در جریان معرفی جانشین قاضی دیوان عالی آمریکا، مناظره ریاست جمهوری و در نهایت ابتلای ترامپ به کرونا مقبولیت عملکرد او نزد رای دهندگان آمریکایی از ۵۳ به ۴۴ درصد کاهش یافته است.

ووکس اعلام کرده که اگر در نهایت اختلاف پیشتازی بایدن در آرای مردمی نزدیک ۹ درصد باشد تقریبا غیرممکن است ترامپ در کسب آرای الکترال کالج ها موفق شود.

بایدن در سه ایالت فلوریدا، ایووا و پنسلیوانیا نیز نامزد پیشتاز انتخابات است و رقابت دو نامزد در ایووا بسیار نزدیک است. با این حال ترامپ وعده داده در انتخابات نوامبر آرای کالیفرنیا را از آن خود کند.

نظرسنجی ها از افزایش اختلاف برتری بایدن در فلوریدا حکایت دارند. فلوریدا یکی از ایالت هایی بوده که دو نامزد انتخابات تاکنون رقابت نزدیکی داشته اند اما نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینپیاک نشان می دهد که اختلاف پیشتازی بایدن در این ایالت دو رقمی شده است.

نظرسنجی این دانشگاه که روز چهارشنبه منتشر شده نشان می دهد که ۵۱ درصد از رای دهندگان احتمالی از بایدن و فقط ۴۰ درصد از آنها از ترامپ حمایت می کنند. این اختلاف ۱۱ درصدی بسیار بیشتر از نتایج نظرسنجی دیگری است که از سوی .موسسه «ریِل کلیِرپالتیکس» انجام شده است. نتایح نظرسنجی ریل کلیر پالتیکس که پیش از نظرسنجی کوئینپیاک منتشر شده بود،  اختلاف پیشتازی بایدن در فلوریدا را  ۳.۵ درصد نشان می داد.

نظرسنجی دیگری که موسسه کوئینپیاک در روز چهارشنبه منتشر کرد حاکی از  اختلاف ۱۳ درصدی  پیشتازی بایدن در پنیسلوانیا و ۵ درصدی در ایووا است.

نظرسنجی کوئینپیاک همچنین نشان داد که ۴۶ درصد از رای دهندگان می گویند مناظره نخست رئیس جمهور باعث شده که آنها کمتر به ترامپ فکر کنند. اکثریتی قوی (۵۸ درصد) نحوه مدیریت کرونا در دولت ترامپ را قبول ندارند و ۵۶ درصد گفته اند به طور کلی عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری را قبول ندارند.

این نظرسنجی ها در فاصله زمانی (۵-۱ اکتبر) (۱۴-۱۰ مهر) از بین ۱۲۵۶ نفر از رای دهندگان احتمالی در فلوریدا، ۱۲۰۵ نفر از رای دهندگان در آیووا و ۱۲۱۱ نفر از رای دهندگان احتمالی در پنسیلوانیا با ضریب خطای ۲.۸ درصد انجام شده است.

نظرسنجی روزنامه نیویورک تایمز و کالج سِیِنا نیز که بعد از ابتلای ترامپ به کووید ۱۹ انجام شده است نشان می دهد که در دو ایالت کلیدی نوادا و اوهایو بایدن از ترامپ پیشی گرفته است. در هر دوی این ایالت های کلیدی، بایدن توانسته جایگاه حمایتی خود را در مقایسه با عملکرد هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در سال ۲۰۱۶ تقویت کند. بایدن اکنون در ایالت اوهایو یک درصد از ترامپ جلوتر است. ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ با اختلاف ۸ درصدی از هیلاری کلینتون جلوتر بود. این نظرسنجی در بازه زمانی (۶-۲ اکتبر) (۱۵-۱۰ مهر) با حاشیه خطای ۴.۳ درصد انجام شده است.

روزنامه تلگراف در پیگیری نظرسنجی های جدید نوشت: در حال حاضر متوسط ۱۰ نظرسنجی نشان می دهد که بالای ۵۰ درصد از آمریکایی از بایدن حمایت می کنند و ترامپ با اختلاف بین ۵ و ۶ درصد از نامزد دموکرات ها عقب است.

این گزارش با اشاره به ابتلای ترامپ به کرونا نوشت: بوریس جانسون اولین رهبر جهان بود که ابتلا به بیماری باعث افزایش محبوبیت او شد. نظرسنجی موسسه یوگاو درست بعد از خروج جانسون از بیمارستان نشان داد که محبوبیت او به عنوان نخست وزیر از ۴ به ۴۰ درصد افزایش یافت و این به دلیل احساس همدردی افکار عمومی انگلیس با جانسون بود.

ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ به رغم از دست دادن آرای عمومی شکست خورد بنابراین هنوز برای تعیین این که چه کسی برنده نهایی انتخابات و ورود به کاخ سفید است، زود است.

محبوبیت ترامپ زیر ۴۰ درصد

براساس گزارش روزنامه تلگراف در پیگیری نظرسنجی ها، شاخص محبوبیت ترامپ در سطح یکنواختی قرار دارد.

تلگراف در ارزیابی خود به طور متوسط ۸ نظرسنجی قبلی را در نظر گرفته که در آنها محبوبیت ترامپ حدود ۴۴ درصد است و این درحالیست که ۴۳ درصد آمریکایی ها عملکرد ترامپ را قبول ندارند.

در روزهای آشفته بعد از روی کار آمدن، محبوبیت ترامپ کاهش یافت و در فقط ۸۰ روز نخست ورودش به کاخ سفید، اکثریت آمریکایی ها عملکرد ترامپ را قبول نداشتند. با گذشت سه سال، محبوبیت او حتی کمتر از روسای جمهوری سلفش در همین دوره از ریاست جمهوری شان است با این حال محبوبیت کلی او در سراسر دوران ریاست جمهوری اش بالای ۴۰ درصد بوده است.

نتایج نظرسنجی روز سه شنبه سی ان ان نشان داد که  ترامپ با اختلاف ۱۶ درصد از رقیب دموکرات خود عقب افتاده است.

این نتایج نشان داد: ۵۷ درصد از رای دهندگان احتمالی به بایدن و ۴۱ درصد به ترامپ رای می دهند.

نظرسنجی دیدگری که شبکه خبری ان بی سی و روزنامه وال استریت ژورنال در روز یکشنبه منتشر کردند نشان داد بایدن با ۱۴ درصد اختلاف از ترامپ پیشی گرفته است. به عبارتی در این نظرسنجی ۵۳ درصد از رای دهندگان به بایدن و ۳۹ درصد به ترامپ رای دادند.

در سطح ایالتی، نظرسنجی روزنامه نیویورک تایمز و کالج سِیِنا از رای دهندگان احتمالی در ایالت آریزونا نشان داد ترامپ با ۸ درصد اختلاف از بایدن عقب است.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر (۱۳ آبان) برای تعیین رئیس جمهوری جدید و معاون او برگزار می شود.

ترامپ موضوع تقلب در انتخابات ۱۳ آبان را مطرح کرده است و  در جدیدترین توئیتش گفت: رای‌گیری پیش‌رو، فاسدترین انتخابات در تاریخ آمریکا خواهد بود.

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
عقل ترامپ همین قدر بیشتر کشش ندارد
ناشناس
|
-
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
سگ کثیف هرچی گفتی خودتی