کره شمالی از بزرگترین موشک قاره‌پیمای خود رونمایی کرد

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۹:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۲۹۳
کره شمالی از بزرگترین موشک قاره‌پیمای خود رونمایی کرد
کره شمالی در مراسم رژه هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر از بزرگترین موشک قاره‌پیمای خود رونمایی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی در مراسم رژه‌ای که امروز شنبه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر برگزار کرد، از موشک بالستیک قاره‌پیمایی رونمایی کرد که تاکنون دیده نشده بود و بزرگترین نمونه از نوع در میان موشک‌های این کشور است.

تحلیلگران گفتتند: این موشک که بر روی یک خودروی ۱۱ محوری حمل می‌شد، در صورتی که عملیاتی شود یکی از بزرگترین موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای قابل حمل در جاده است.

همچنین در میان موشک‌های بالستیکی که امروز کره شمالی برای اولین بار در دو سال گذشته به نمایش گذاشت، یک موشک هواسونگ-۱۵ که دوربردترین موشک آزمایش‌شده این کشور است به همراه یک نمونه جدید که به نظر می‌رسد موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی باشد، وجود داشت.

این نمایش موشکی اولین مورد از زمان دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با شماری از رهبران جهانی از جمله «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۸ بود؛ دیدارهایی که باعث توقت آزمایش‌های هسته‌ای و موشک پیونگ‌یانگ شده و امید به توافقی برای عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره را تقویت بخشیده بود.

کیم در سخنرانی خود در آغاز مراسم امروز گفت: ما برای تقویت دفاع از خود و مقابله با همه تلاش های خطرناک و اقدامات تهدیدآمیز نیروهای متخاصم از جمله تهدیدهای هسته ای رو به رشد آنها، در کنار اجرای برنامه های کنترلی و مدیریت، نیروی بازدارندگی مان را نیز تقویت می کنیم.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در این باره نوشت که اصولا تقویت نیروی بازدارندگی در ادبیات کره شمالی به معنای بهره‌گیری از تسلیحات هسته‌ای و افزایش توان کشور در این زمینه است.

ترامپ دو نشست با رهبر کره شمالی برگزار کرد که اولین آن‌ها به یک توافق دو صفحه‌ای که از نگاه تحلیلگران مبهم و کلی بود، ختم شد؛ اما نشست دوم به دلیل اختلاف طرفین درباره چگونگی رفع تحریم‌ها و مفهوم خلع سلاح هسته‌ای، نیمه‌کاره رها شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز