مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران خبر داد؛

برنامه‌های سازمان تعزیرات برای نظارت جدی و شدید در بازار/ مردم گرانفروشی را گزارش کنند

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۵:۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۷۲۲۷۱
برنامه‌های سازمان تعزیرات برای نظارت جدی و شدید در بازار/ مردم گرانفروشی را گزارش کنند
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: عمده شکایت های مردمی که دریافت می کنیم مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت است.

«محمد علی اسفنانی»، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران، در گفت وگو با خبرنگار برنا در رابطه با تخلف فروشندگان در تغییر قیمت درج شده بر روی اقلام گفت: عمده شکایت های مردمی که دریافت می کنیم مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت است، اینکه فروشنده ای مشتری خود را معطل بگذارد تا قیمت محصولی را از هم صنف خود سوال کند در صورتی که قیمت بر روی محصول درج شده، به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و یک تخلف تعزیراتی است. عدم عرضه کالا به قصد گرانفروشی از تخلفات آشکار است. 

او ادامه داد: موضوعاتی از این قبیل در گزارش هایی که از مردم دریافت می کنیم موجود است، فروشندگان چنین حقی ندارند و مفهومی ندارد قیمت درج شده بر روی کالا را تغییر دهند. قیمت های مصوب بر روی کالا درج شده و ستاد تنظیم بازار در آن زمینه تعیین قیمت، کرده است. متاسفانه در کالاهایی مانند لوازم خانگی و تولیدی‌ها گاهی شاهد این سوء استفاده ها هستیم و این موضوع، قطعا تخلف است و با آنها برخورد خواهیم کرد. 

اسفنانی گفت: مردم در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با سامانه 135 تماس بگیرند؛ با سامانه 135 و واحدهای گشت صحبت کردیم تا به نحوی عمل کنند تا در صورت ارائه شکایت های این چنینی، حداکثر تا 72 ساعت به محلی که اعلام شکایت شده، مراجعه و به موضوع رسیدگی کنند. در حد توان سعی می کنیم تا در کمترین زمان، پیگیری های لازم را انجام دهیم.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص نوع برخورد با این متخلفان اظهار کرد: این افراد هم جریمه می شوند و هم باید خسارت فرد شاکی را پرداخت کنند و به نوبت تخلف آنها در پروانه کاری شان درج می شود، در صورت تکرار تخلف مجازات شدیدتری شامل آنها می شود و ممکن است، منتهی به نصب پلاکارد و پلمپ مغازه شود. 

او در خصوص برنامه های سازمان تعزیرات برای نظارت قوی تر بازار گفت: متاسفانه اوضاع اقتصادی کشور به نحوی است که هر روز شاهد قیمت های جدید و تحریم های جدی هستیم. با این وضعیت همه توان خود را بکار می گیریم تا انچه که از ما بر می‌آید را اجرایی کنیم. برنامه های جدی‌تر و شدیدی‌تری را برای نظارت در بازار، بکار می گیریم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز