پوتین بر رعایت آتش بس در قره باغ تاکید کرد

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۲۰:۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۷۲۳۹۶
پوتین بر رعایت آتش بس در قره باغ تاکید کرد
ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه در مکالمات تلفنی با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان ، بر رعایت سازو کار آتش بس در قره باغ تاکید کرد .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این خبر توسط سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ارمنی خود ، «زهراب مونتساکانانیان» ، اعلام شد.

لاوروف با اشاره به تماس تلفنی پوتین با سران این کشورها گفت: مسکو مسئله رعایت رژیم آتش بس در منطقه قره باغ را مهم و کلیدی می داند.

 وی تصریح کرد: در مکالمات تلفنی بین  پوتین و همتایانش در باکو و ایروان  موضوع راستی آزمایی آتش بس مورد بررسی قرار گرفت .

در شب 10 اکتبر ( 19 مهر)  ، مذاکرات وزیران خارجه آذربایجان و ارمنستان در مسکو انجام شد. باکو و ایروان با آتش بس از ظهر 10 اکتبر ، برای  مبادله اسرا و اجساد سربازان کشته شده توافق کردند.

با این وجود ، در 10 اکتبر ، هر دو همدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.

وضعیت منطقه قره باغ از ششم مهر (۲۷ سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به آغاز جنگ متهم کرده‌اند.

زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان که در مسکو بسر می برد، امروز دوشنبه با نمایندگان کشورهای رئیس گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا شامل روسیه، فرانسه و آمریکا برای بررسی مناقشه قره‌باغ دیدار می‌کند.

 زهراب مناتسکانیان  همچنین با نمایندگان کشورهای روسیه، فرانسه و آمریکا در مسکو دیدار خواهد کرد.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز