با همکاری دفتر یونیسف و وزارت کشور؛

نخستین محموله کمک‌های بهداشتی برای حمایت از کودکان کم‌برخوردار توزیع شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۷:۴۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۷۲۸۸۰
نخستین محموله کمک‌های بهداشتی برای حمایت از کودکان کم‌برخوردار توزیع شد
رییس مرکز امور بین‌الملل وزارت کشور از توزیع نخستین محموله کمک‌های اقلام بهداشتی تأمین شده از سوی دفتر یونیسف در ایران برای حمایت از کودکان کم برخوردار و دارای نیازهای ویژه در شرایط اضطراری ناشی از کرونا در ۶ استان خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحیم ساکی با اعلام این خبر گفت: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته و در پی اعلام آمادگی دفتر یونیسف در ایران برای حمایت از کودکان کم برخوردار و دارای نیازهای ویژه در شرایط کرونا، اولین محموله کمک‌های اقلام بهداشتی شامل مایع ضد عفونی کننده دست، ژل ضدعفونی کننده دست، مایع دستشویی، پد بهداشتی، پودر لباسشویی دستی مایع ظرفشویی، ماسک ساده برای ارسال به شش استان کردستان، کرمانشاه، خوزستان، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان توسط دفتر یونیسف تهیه شد.

رییس مرکز امور بین‌الملل وزارت کشور افزود: مدیریت توزیع در استان‌ها بر عهده دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور و با راهبری مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور است. در این راستا دفاتر امور زنان و خانواده استانداری‌ها با همکاری دفاتر اجتماعی استان‌ها و شهرداری‌های مرکز استان و با استفاده از توان دفاتر تسهیل‌گری و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به شناسایی و توزیع اقلام در مناطق محروم اقدام خواهند کرد و این اقلام در هر استان به پنج هزار کودک تعلق خواهد گرفت.  

ساکی ضمن تشکر از دفتر یونیسف در ایران و خانم ابرایان رییس دفتر یونیسف در ایران اظهار امیدواری کرد که با توجه به شرایط حساس و سخت و آسیب پذیری کودکان در این شرایط و ظرفیت های مشترک همکاری این گونه کمک‌ها تداوم یابد.  

وی همچنین افزود: این برنامه‌ها نشان از همدلی و همراهی بین بخشی برای بهبود شرایط کودکان است و لبخند یک کودک در زمان دریافت کمک‌ها بالاترین ارزش را برای همه ما دارد.  

ساکی از همکاران وزارت کشور در صف و ستاد به ویژه دفتر امور زنان و خانواده و معاونت و مدیرت منابع و توسعه برای اجرای این برنامه تشکر کرد.

در ادامه خانم ابرایان نماینده دفتر یونیسف در ایران نیز به حمایت‌ها و کمک‌های بین‌المللی به کودکان دارای شرایط خاص با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بهزیستی در شرایط بحران کرونا از جمله تهیه باندهای پانسمان برای کودکان دارای بیماری پروانه‌ای و کودکان با بیماری‌های خاص اشاره کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به همکاری‌های خوب وزارت کشور با یونیسف از جمله در حوزه شهرهای دوستدار کودک و برنامه‌های پیش رو در این حوزه اظهار داشت: در تلاش برای افزایش جذب کمک‌های بین‌المللی برای کمک به کودکان دارای نیازهای ویژه در این شرایط هستیم.  

این دومین اقدام مشترک وزارت کشور با دفتر یونیسف در شرایط بحران کرونا است. پیش از این مسابقه نقاشی ملی با عنوان " همه ما قهرمانیم" برگزار شد که در این مسابقه از کودکان سه تا ۱۹ ساله خواسته شده بود با ارسال نقاشی و دلنوشته از شخص یا اشخاصی که در همه گیری کرونا با تلاش‌های فراوان به مردم شهر یا محله شان کمک کرده‌اند، قدردانی کنند.  

‌نتایج این مسابقه نیز پس داوری اعلام شد و به برگزیدگان لوح سپاس و هدیه اهداء خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز