وزیر بهداشت خبر داد؛

منع عبور و مرور در پنج کلانشهر با موافقت روحانی

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۱:۰۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۳۱۱۳
منع عبور و مرور در پنج کلانشهر با موافقت روحانی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دیروز خدمت رییس جمهور درخواستی ارائه دادیم تا ما در ۵ شهر مهم که شیوع کرونا بالا است مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه اجازه دهند در ایام تعطیلی پیش ر‌و منع عبور و مرور اعمال کنیم و رییس جمهور با این درخواست موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «سعید نمکی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه ویروس کرونا دچار جهش‌هایی شده و اینکه بیماری‌افزایی آن چقدر افزایش پیدا کرده مشخص نیست اما در گرفتار کردن مردم جهت زیادی داشته و زنگ خطر جدی برای همه مردم ایران است.

او افزود: با تشدید شرایط فعلی و اینکه برای جمعیتی که مراعات نمی‌کردند و حقوق دیگران را رعایت نمی‌کردند، جریمه تعیین کردیم. دیروز خدمت رییس جمهور درخواستی ارائه دادیم تا ما در ۵ شهر مهم که شیوع کرونا بالا است مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه اجازه دهند در ایام تعطیلی پیش ر‌و منع عبور و مرور اعمال کنیم و رییس جمهور با این درخواست موافقت کردند. امیدوارم با اجرای این طرح در این 3 روز تعطیلی به عنوان یک کار جدید در کاهش ترددها و محدودیت های جدید ترافیکی، در راستای کاهش بیماری گام‌هایی را برداریم.

نمکی در توضیح راهبرد وزارت بهداشت برای مقابله با نوع جهش یافته این ویروس به ویژه در فصل سرما افزود: استراتژی‌هایی را تعیین کردیم که در این استراتژی‌ها علاوه بر اعمال محدویت‌‎های جدید در نقاط پرخطر، برنامه سنگین‌تری برای تست و بیماریابی جدید با همکاری‌ سارمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد و دستگا‌ه‌هایی که از روز اول با هم همکار بودیم، شروع کردیم. با توجه به فرارسیدن فصل سرما و تشدید موج بیماری، برنامه جدیدی را تدوین کردیم که یکی از ابعادآن سخت گیری ها و اعمال محدودیت‌های بیشتر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز