ژاپن از نهنگ بزرگ رونمایی کرد

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۸:۴۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۳۴۲۹
ژاپن از نهنگ بزرگ رونمایی کرد
ژاپن روز چهارشنبه در کارخانه کشتی سازی در منطقه « کوبه » از جدیدترین زیردریایی خود با نام «تایگی» ( نهنگ بزرگ) رونمایی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه ژاپن تودی ، ساخت زیردریایی ۳ هزار تنی ژاپن بخشی از تلاش های این کشور برای تقویت امنیت دریایی در منطقه در مقابله با رشد اقتدار نظامی چین است.

این زیردریایی قرار است در مارس ۲۰۲۲ به خدمت گرفته شود و بیست و دومین کشتی در ناوگان زیردریایی های ارتش ژاپن خواهد بود. 

توکیو بر اساس برنامه دفاع ملی که از سال ۲۰۱۰ میلادی منتشر کرده است ، قصد دارد شمار زیردریایی هایش را از ۱۶ به ۲۲ برساند و یکی از علت های آن افزایش تنش ها میان این کشور در آبهای دریای شرقی چین و اطراف جزایر « دیایویوتای » است که هر دو کشور مالکیت آن را متعلق به خود می دانند. 

«تایگی» در زبان ژاپنی به معنی نهنگ بزرگ است . زیردریایی که ۸۴ متر طول و ۹/۱ متر عرض دارد و برای ساخت آن ۷۲۰ میلیون دلار هزینه شده است. 

این زیردریایی با ۷۰ خدمه، مشابه سامانه های تسلیحاتی رادارگریز می باشد و به باتری های لیتیوم مجهز است تا نسبت به مدل های مشابه بتواند مدت بیشتری در زیر آب بماند.

در حال حاضر ژاپن ۹ ناوچه زیردریایی کلاس ۲ هزار و ۷۵۰ تنی « اویاشیو » و ۱۱ ناو جنگی  ۲هزار و ۹۵۰ تنی کلاس « سوریا » دارد وسال آینده میلادی دوازدهمین فروند از این ناو را رونمایی خواهد کرد.

نظر شما