عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

ورود کمیسیون اقتصادی به قضیه کالاهای دپو شده در گمرک/ رئیس گمرک به کمیسیون اقتصادی دعوت می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۰۵:۴۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۳۴۴۶
ورود کمیسیون اقتصادی به قضیه کالاهای دپو شده در گمرک/ رئیس گمرک به کمیسیون اقتصادی دعوت می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس موضوع کالاهای انبار شده در گمرک را پیگیری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، اخیرا «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، در واکنش به افزایش ناگهانی قیمت برخی اجناس، به دپو شدن این کالاها در انبارهای گمرک اشاره کرده و گفته که انبارهای‌مان در گمرکات پر از کالاهای مورد نیاز مردم است. رضا اردکانیان ادامه داد که «عدم ترخیص به موقع این کالاها باعث گرانی شده است.»

در همین راستا «محسن علیزاده»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در خصوص بحث کالاهای دپو شده در گمرک به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: مجلس به عنوان ناظر بر این قضیه نظارت خواهد داشت و این موضوع را به صورت ویژه در کمیسیون اقتصادی پیگیری می‌کنیم و از رئیس گمرک کشور، درخواست می‎‌کنیم که با حضور در کمیسیون در این مورد توضیحاتی را ارائه بدهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات عمده کشور مشکل ارزی است. بخش عمده افزایش قیمت ارز به این دلیل است که واردکنندگان و صادرکنندگان به تعهدات ارزی خود عمل نکردند. وقتی کالا وارد شده است و ماه‌ها در گمرک باقی مانده و نتوانستند ترخیص کنند، چگونه به تعهد ارزی خود عمل کنند؟! لذا باید آزادسازی این کالاها را تسهیل کنیم تا وارد بازار شوند که از این طریق هم نیاز بازار تامین شود و هم بازرگانان، بتوانند تعهد ارزی خود را انجام دهند و ارز را به کشور، برگردانند.

علیزاده با تاکید بر اینکه کمیسیون اقتصادی به بحث کالاهای دپو شده در گمرک ورود پیدا می‌کند، تصریح کرد: در کمیسیون اقتصادی کمیته‌ای داریم که در آن کمیته به صورت ویژه مسائل و مشکلات بازرگانی را پیگیری و رصد می‌کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: مجلس موضوع کالاهای انبار شده در گمرک را پیگیری خواهد کرد و ار لحاظ نظارتی نیز، پیگیری می‌کنیم که چه اشکالی وجود داشته، شاید به دلیل کمبود نیرو نتوانستند این کار را انجام دهند، که البته این هم برای ما قابل پذیرش نیست چرا که معتقدیم، کالاهایی که ماه‌ها در گمرک هستند، باید سریع‌تر ترخیص شوند. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز