علی ‌اف:

شش روستای دیگر در قره‌ باغ آزاد شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۹:۰۳:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۳۷۹۶
شش روستای دیگر در قره‌ باغ آزاد شد
الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه اعلام کرد شش روستای دیگر را در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ آزاد کرده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،علی اف در صفحه توییتری خود نوشت: ارتش جمهوری آذربایجان روستاهای "آریش" شهرستان "فضولی"، "دشولی" شهرستان "جبرایل" و نیز روستاهای "ادیشه"، " دودوکچو"، "ادیلی" و "چیراگوز" شهرستان "خوجاوند" را از اشغال آزاد کرد.

رییس جمهوری آذربایجان امروز همچنین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ان تی وی" ترکیه اعلام کرد که ارتفاعات راهبردی در شمال، جنوب و شرق قره باغ تحت کنترل ارتش جمهوری آذربایجان است.

علی اف با تأکید بر این که هدف اصلی جمهوری آذربایجان برقراری تمامیت ارضی خود است، افزود: به همین دلیل هدف عمده ما در میدان نبرد، آزادسازی ارتفاعات راهبردی از اشغالگران و برقراری کنترل بر اراضی بزرگ است.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهرماه جاری پس از یک وقفه چند هفته‌ای بار دیگر از سر گرفته شده است.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات نظامی به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

با وجود حصول توافق آتش‌بس در مذاکرات جمعه گذشته ( ۱۸ مهرماه) وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، توافق آتش‌بس در چند روز اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ به صورت مرتب نقض شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز