سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

عربستان را برای ایستادن در برابر ایران تقویت کرده‌ایم

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۲۳:۴۳:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۳۸۲۷
عربستان را برای ایستادن در برابر ایران تقویت کرده‌ایم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته کشورش عربستان سعودی را برای ایستادن در برابر ایران تقویت کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفته که کشورش تلاش کرده عربستان سعودی را برای ایستادن در برابر آنچه به ادعای وی «ستیزه‌جویی ایران» خوانده شده تقویت کند.

اورتاگوس که با پایگاه «عرب‌نیوز» مصاحبه می‌کرد مدعی شد که عربستان سعودی حق دارد از خودش در برابر «تهدید ایران» دفاع کند.

او روابط میان ریاض و واشنگتن را صرفنظر از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر در آمریکا «راهبردی، پیشرفته و فراحزبی» توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره انتقادها از فروش سلاح توسط آمریکا به عربستان سعودی گفت معامله‌های تسلیحاتی میان دو کشور هم در دولت‌های جمهوری‌خواه و هم در دولت‌های دموکرات انجام شده و مورد حمایت آنها بوده است.

مورگان اورتاگوس تصریح کرد: «ما می‌دانیم که عربستان سعودی و سایر کشورها در خلیج [فارس] در خط مقدم ستیزه‌جویی ایران قرار دارند.»

او در ادامه گفت: «به همین دلیل است که ما به دنبال تقویت و پشتیبانی از متحدانمان بوده‌ایم تا در برابر ستیزه‌جویی ایران ایستادگی کنند.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا اضافه کرد: «روابط میان دو کشور ۷۵ سال تداوم داشته. ما در روابطمان با عربستان سعودی بر اساس گذشته، حال و آینده عمل می‌کنیم.»

اورتاگوس در ادامه گفت البته روابط با عربستان سعودی، رابطه‌ای «بدون چالش‌های خاص خود» نبوده است.

وی افزود: «ما در برهه‌های مختلف با چالش‌های زیادی مواجه بوده‌ایم. اما هنگامی که به سمت آینده حرکت می کنیم مهم است که رابطه میان آمریکا و عربستان سعودی همانند همیشه رابطه‌ای فراحزبی باشد.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز