سخنگوی وزارت کشور:

آیین‌نامه‌های نحوه کمک‌های داخلی و خارجی در زمان بحران تقدیم دولت شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۴:۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۴۶۲۱
آیین‌نامه‌های نحوه کمک‌های داخلی و خارجی در زمان بحران تقدیم دولت شد
سخنگوی وزارت کشور گفت: آیین‌نامه‌های نحوه کمک‌های داخلی و خارجی در زمان بحران تقدیم دولت شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی روز یکشنبه از ارسال پیش‌نویس آیین‌نامه‌های جذب، هدایت و توزیع کمک‌های داخلی و خارجی در مدیریت بحران که با استفاده از نظرات کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه تهیه شده است جهت تصویب در هیات وزیران خبر داد.

معاون هماهنگی وزارت کشور افزود: در این آیین‌نامه وظایفی برای هریک از دستگاه‌های اجرایی به عنوان مسئول، همکار و یا پشتیبان تعریف شده است همچنین برای تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی هم وظایفی متناسب با امکانات آنها پیش‌بینی شده است.

سامانی با مهم خواندن وظیفه جمعیت هلال احمر در زمان بحران تصریح کرد: براساس پیش‌نویس تهیه شده برای این آیین‌نامه‌ها و طبق مواد آن جمعیت هلال احمر به عنوان دستگاه مسئول وظیفه جمع‌آوری، هدایت و توزیع کمک‌های داخلی در مرحله پاسخ به بحران را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: همه مشمولین این آیین‌نامه که در فرایند جذب تا توزیع کمک‌ها همکاری می‌کنند موظف هستند که در هماهنگی با جمعیت هلال‌احمر اقدام کنند همچنین جمعیت هلال‌احمر موظف است به منظور ایجاد هماهنگی گزارش کمک‌های دریافتی را به صورت دوره‌ای حسب نیاز در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار دهد.

عضو منتخب شورای عالی هلال‌احمر خاطرنشان کرد: همچنین جمعیت هلال‌احمر ایران ضمن تامین مایحتاج اولیه جمعیت آسیب دیده تا رفع نیاز موظف است حداکثر ظرف ۴۸ ساعت از زمان وقوع سانحه فهرستی از نیازهای غیرنقدی مورد نیاز را تهیه کرده و به طور مداوم تا پایان مرحله پاسخ به بحران با نظارت سازمان مدیریت بحران به روز رسانی کرده و از طریق رسانه‌ها به آگاهی عموم مردم، نیروهای جهادی و تشکل‌های مردمی برساند.

وی یادآور شد: همچنین جمعیت هلال احمر موظف شده است با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور رویه‌های عملیاتی استاندارد، شناسایی محل های جمع آوری، نگهداری و انبار اقلام اهدایی و ساماندهی و تشکیل بانکهای اطلاعاتی لازم قبل از وقوع بحران را تدوین و تصویب کند.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به موضوع آیین‌نامه جذب، هدایت و توزیع کمک‌های خارجی در مدیریت بحران گفت: براساس پیشنهاد وزارت کشور در آیین‌نامه پیشنهادی، جمعیت هلال‌احمر با همکاری وزارت بهداشت و نظارت سازمان مدیریت بحران کشور مسئولیت دریافت و توزیع اقلام غیرنقدی بشردوستانه خارجی غیردولتی همچون اقلام غذایی، دارویی، تجهیزات پزشکی و اقلام زیستی را بر عهده دارد و گزارش اقدامات انجام شده را به صورت دوره‌ای به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز