رییس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس مطرح کرد؛

سیاست‌های جدید اصلاح ساختار بودجه در زمینه نفت/ صادرات نفت خام برای نظام تلخ است/ طرح کالا برگ برای ۶۰ میلیون خانوار ایرانی ۴شنبه مطرح می‌شود/ دریافت ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان برای خانواده‌های نیازمند

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۰۵:۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۴۷۴۳
سیاست‌های جدید اصلاح ساختار بودجه در زمینه نفت/ صادرات نفت خام برای نظام تلخ است/ طرح کالا برگ برای ۶۰ میلیون خانوار ایرانی ۴شنبه مطرح می‌شود/ دریافت ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان برای خانواده‌های نیازمند
رییس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: در روز چهارشنبه طرح کالا برگ برای 60 میلیون خانوار ایرانی در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

«حمیدرضا حاجی بابایی»، رییس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "طرح اصلاح ساختار بودجه" گفت: کمیسیون برنامه و بودجه، نامه ای را به رییس مجلس تحت عنوان اصلاح ساختار بودجه ارسال کرد و در این راستا از قالیباف درخواست پیگیری داشت. بر همین اساس رییس مجلس نامه ای را به دولت ارجاع داد. 

او ادامه داد: جلسات اصلاح ساختار بودجه را با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم، موضوعاتی که در طرح عنوان شده مورد توافق کمیسیون و سازمان برنامه و بودجه قرار دارد. در رابطه با این که موضوع در صحن بررسی و مصوب شود و یا طی نامه ای به دولت ارجاع دهیم در این هفته تصمیم گیری می کنیم.  

حاجی بابایی در رابطه با جدایی نفت از بودجه گفت: سیاست های جدیدی را برای اصلاح ساختار بودجه در زمینه نفت مدنظر داریم و چندین جلسه برای آن برگزار کردیم، سالانه دو میلیون و دویست هزار بشکه نفت به داخل صادر می کنیم و این رقم به پالایشگاه ها اختصاص می یابد و در کنار این عدد، دو میلیون و پانصد هزار بشکه را نیز به خارج از کشور صادر می کنیم. 

 رییس کمیسیون برنامه بودجه و بودجه تاکید کرد: رهبری فرمودند که باید جلوی صادرات نفت خام گرفته شود. معتقدیم صادرات نفت خام برای نظام تلخ است. باید زیر ساختی فراهم شود تا همان نفتی را که به خارج صادر می کنیم به داخل و پالایشگاه ها اختصاص یابد. مثلا 5 میلیون بشکه نفت را به پالایشگاه ها بدهیم و در کنار این پتروپالایشگاه و پتروشیمی را افزایش دهیم و نفت را به فراورده های گران قیمت نفتی تبدیل کنیم. در این شرایط همه شرکت های دانش بنیان کارفرمایان مهندسین کارگران و بخش خصوصی پای کار می آیند و در کنار اشتغال خوب، ارزآوری برای کشور افزایش می یابد و شرکت های خصوصی، رشد می کنند.

او در خصوص اینکه طرح کالا برگ در کمیسیون برنامه و بودجه در دست بررسی است، گفت: در جلسه علنی هماهنگی هایی صورت گرفت تا این طرح مجدد به کمیسیون برگردد، طرح ایرادی نداشت اما برای همراهی و همکاری با دولت، بازگردانده شد. در روز چهارشنبه طرح کالا برگ برای 60 میلیون خانوار ایرانی در صحن علنی مجلس مطرح می شود. 

حاجی بابایی در خصوص تامین هزینه این طرح گفت: دو منبع برای تامین هزینه این طرح اعلام کردیم و از نمایندگان هم خواستار شدیم تا پیشنهادهای خود را برای منبعی که ارز و سیاست ها و سقف و کف بودجه را تغییر ندهد، ارایه کنند اما تاکنون چیزی مطرح نشده است. البته برخی پیشنهادهایی را مطرح می کنند که شورای نگهبان آنها را رد می کند. 

او در رابطه با رقمی که خانواده ها ماهیانه دریافت می کنند، مطرح کرد: 60 میلیون نفر طبق بند 13-1 تبصره 14، مشمول دریافت این طرح هستند. اعتبار کالا برگ به همان کارتی که طرح معیشتی را دریافت می کنند، تزریق می شود. 20 میلیون نفر که عضو کمیته امداد و بهزیستی هستند، نفری 120 هزار تومان ماهیانه سبد کالا برای آنها، تعریف کردیم. خانواده 6 نفره 600 هزار تومان دریافت می کند. اما 40 میلیون نفر دیگر پنجاه درصد پول را خودشان باید پرداخت کنند و 50 درصد دیگر را ما پرداخت می‌کنیم، قرار نیست این طرح به صورت کوپن عرضه شود.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز