احتمال ابتلای حامیان ترامپ به کرونا افزایش یافت

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۰۲:۲۵:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۴۸۴۵
احتمال ابتلای حامیان ترامپ به کرونا افزایش یافت
تجمعات انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا که در بیشتر موارد بدون رعایت موارد ایمنی و بهداشتی هستند، همچنان برگزار می‌شود و احتمال ابتلای حامیان دونالد ترامپ به کرونا در حال افزایش است.

 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز؛ مبارزات انتخاباتی در آمریکا در حالی شدت می‌گیرد که با وجود درخواست مقامات محلی در چند ایالت برای برگزار نشدن تجمعات انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دلیل نگرانی از انتشار کرونا، این تجمعات که در بیشتر موارد بدون رعایت موارد ایمنی و بهداشتی هستند، همچنان برگزار می‌شود.

در حالی که حدود دو هفته دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده است، جو بایدن، نامزد اردوگاه دمکرات‌ها و دونالد ترامپ، رئیس جمهور و نامزد اردوگاه جمهوری خواهان، آخرین تلاش‌های خود را برای قانع کردن آمریکایی‌ها در ایالت‌های سرنوشت ساز و گرفتن رأی آن‌ها به کار بسته اند.

تجمع انتخاباتی ترامپ در میشیگان و ویسکانسین در حالی برگزار می‌شود که مقامات محلی پیشتر در خواست داده بودند با توجه به نگرانی‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، این نشست‌ها برگزار نشود. ویسکانسین از جمله ایالت‌های آمریکا به شمار می‌آید که بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده و به تازگی نیز موارد ابتلا به کووید ۱۹ در این ایالت حد نصاب جدیدی را ثبت کرد.

ستاد ترامپ در واکنش به این درخواست‌ها اعلام کرده است تدابیر احتیاطی بسیار جدی را در تجمع انتخاباتی به کار می‌گیرد و هر کدام از کسانی که در این تجمعات حضور دارند، تب سنجی می‌شود و ماسک در اختیار وی قرار می‌گیرد، از شرکت کنندگان خواسته می‌شود ماسک بزنند و امکان استفاده از ضدعفونی کننده‌های دست را نیز خواهد داشت.

حضور ترامپ در تجمعات انتخاباتی با ایراد اتهام‌های جدید علیه رقیب خود و خانواده اش همراه است و از حاضران نیز درخواست می‌کند شعار‌هایی را مانند ”بایدن را بازداشت کنید“ در این تجمع سر بدهند.

اشاره رئیس جمهور آمریکا در تجمعات انتخاباتی خود خبر جنجالی نیویورک پست بود؛ این روزنامه مدعی شده است از لپ تاپی قدیمی که متعلق به پسر بایدن بود، ایمیل‌هایی را به دست آورده است که نشان از زد و بند‌های وی با مقامات کشور‌های خارجی است.

اف بی آی گفته است در حال حاضر این امکان وجود دارد که اطلاعات ادعایی، بخشی از پویش ضد اطلاعاتی روسیه در انتخابات آمریکا باشد. جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا و نامزد دمکرات‌ها در واکنش به انتشار این گزارش در نیویورک پست، آن را مردود دانست.

نوک پیکان حملات بایدن به رقیب خود هم مدیریت همه گیری کرونا و برگزاری تجمعات تبلیغاتی بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بود. بایدن گفت: این مرد چند بار مرا به خاطر اینکه ماسک زده بودم به تمسخر گرفته است؛ وی از رعایت فاصله گذاری اجتماعی سر باز می‌زند و جان حامیان خود را با خطر روبرو می‌کند.

ستاد بایدن نیز گفته است باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا هم از هفته آینده در فیلادلفیا وارد گود تبلیغاتی به سود معاون سابق خود می‌شود، زیرا به گفته اوباما، این انتخابات مهم‌ترین انتخاباتی است که وی می‌تواند تصورش را بکند.

اوباما پیشتر نیز با انتشار ویدئو‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان آمریکایی را به رأی دادن تشویق کرده و برای جمع آوری کمک‌های مالی به ستاد بایدن فعالیت‌هایی داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز