معاون وزیر امور خارجه ایران:

ایران درباره سانحه هواپیمای اوکراینی چیزی برای پنهان کردن ندارد

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۳:۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۷۵۱۷۱
ایران درباره سانحه هواپیمای اوکراینی چیزی برای پنهان کردن ندارد
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شفافیت است، تاکید کرد: ایران درخصوص این سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد و آماده است تا صادقانه مردم و هیات اوکراینی را از جرئیات سانحه مطلع سازد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به میزبانی تهران و به ریاست «محسن بهاروند» معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با هیات اوکراینی به ریاست «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه اوکراین در تهران برگزار شد.

رییس هیات ایرانی در این دیدار، با ابراز تاسف و همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: هواپیمای اوکراینی در اثر خطای انسانی مورد اصابت قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد تا طرف اوکراینی نیز از این موضوع اطمینان یابد.

وی با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شفافیت است، اظهار داشت: ایران درخصوص این سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد و آماده است تا صادقانه مردم و هیات اوکراینی را از جرئیات سانحه مطلع سازد.

بهاروند جمهوری اسلامی ایران و اوکراین را دو کشور دوست دانست که متاسفانه شاهد این اتفاق بودند و اکنون باید بر سر میز مذاکره به توافق برسند.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه همچنین مصمم بودن جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی کیفری و مجازات خاطیان، برقراری عدالت و پرداخت غرامت به بازماندگان را مورد تاکید قرار داد.  

معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات اوکراینی نیز ضمن تشکر از استقبال گرم جمهوری اسلامی ایران علیرغم شیوع ویروس کرونا و مثبت ارزیابی کردن دور اول مذاکرات در کی‌یف، از همکاری و تلاش جمهوری اسلامی ایران جهت اجرای عدالت قدردانی کرد.

در ابتدای این نشست دو طرف به احترام جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی، مذاکرات خود را با یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه آغاز کردند.

نظر شما