در نشست خبری دبیرکمیسیون ماده ۱۰ وزارت کشور مطرح شد؛

واکنش ملانوری به محکومیت دبیرکل حزب اتحادملت/صلاحیت دبیرکل جدید حزب جمعیت پیشرفت اسلامی تایید شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۴:۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۵۲۵۰
واکنش ملانوری به محکومیت دبیرکل حزب اتحادملت/صلاحیت دبیرکل جدید حزب جمعیت پیشرفت اسلامی تایید شد
دبیرکمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: دبیرکل حزب جمعیت پیشرفت اسلامی، که اکنون نماینده مجلس است از این سمت استعفا کرد و محمدسعید احدیان یکی از اعضای شورای مرکزی را در پایان سال فعالیت این حزب به عنوان دبیرکل معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، حمید ملانوری دبیرکمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک ایام ربیع الاول گفت: هفتمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی امروز برگزار شد؛ در آغاز نشست به راهبرد نظارت بر موارد حزبی اشاره شد تا جامعه و کشور ما و نظام اسلامی از فعالیت ۱۲۰ حزب، به اندازه ۱۲۰ حزب موجود در کشور  منتفع شود.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور افزود: بالا بردن سطح آگاهی مردم، ایجاد نشاط در جامعه و بالا بردن میزان مشارکت موضوعی است که از فعالیت جامعه حزبی کشور به ویژه در زمان انتخابات انتظار می رود.

او ادامه داد: کمیسیون ماده ۱۰ علاقه مند و پیگیر این موضوع است تا زمینه را به گونه‌ای فراهم کند که همه فعالان سیاسی بدون دغدغه خاطر ، مواضع حزبی خود را بیان کنند.

ملانوری عنوان کرد: انتخابات ۱۴۰۰ برای ما بسیار سرنوشت ساز و برای آینده ما تاثیرگذار است جدای از انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری، انتخابات میان دوره‌ای رهبری و خبرگان رهبری را خواهیم داشت که در فضای سیاسی داخلی و بین‌المللی برای ما بسیار مهم است و امیدواریم فعالان سیاسی بیش از هر زمان دیگر ورود جدی داشته باشند و متناسب با فضای کشور برنامه‌ریزی کنند تا مردم هم سرنوشت خود را به کسی بسپرند که بیشترین اهلیت را دارند.

دبیرکمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب با اشاره به راه اندازی حزب جدید در کنار ۱۲۰ حزب کشور، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون، بحث برگزاری مجمع عمومی و انتخابات اعضای شورای مرکزی و بازرسان حزب راه ملت مطرح بود، اساسنامه و مرامنامه حزب و انتخابات هم مورد تایید قرار گرفت اما صلاحیت سه نفر از اعصای شورای مرکزی حزب تایید نشد و اعضای علی البدل جایگزین شدند. دبیر کل حزب هنوز معرفی نشده است.

او درباره بررسی صلاحیت دبیرکل جدید جمعیت پیشرفت ایران اسلامی، گفت:  دبیرکل حزب جمعیت پیشرفت اسلامی، که اکنون نماینده مجلس است از این سمت استعفا کرد و محمدسعید احدیان یکی از اعضای شورای مرکزی را در پایان سال فعالیت این حزب به عنوان دبیرکل معرفی کردند. صلاحیت او بررسی و تایید شد تا پایان سال ۹۹ می تواند در کسوت دبیرکلی حزب جمعیت پیشرفت اسلامی فعالیت کند.

ملانوری اضافه کرد: برگزاری مجامع عمومی و انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرس اقلیت‌های دینی انجمن آشوریان ایران، مجموعه ورزشی فرهنگی ارامنه رافی، انجمن زرتشتیان خرمشاه یزد، انجمن زرتشتیان شیراز و انجمن مریم آباد یزد بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت و پروانه آنان تایید می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور با اشاره به بررسی صلاحیت روسای شعبه های استانی در نشست امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب عنوان کرد: صلاحیت مسئولان شعب حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه، حزب رفاه انقلاب اسلامی ایران در استان خراسان جنوبی، حزب ندای ایرانیان در استان اردبیل و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در استان هرمزگان بررسی و تایید شد.

دبیرکمیسیون ماده ۱۰ احزاب در پاسخ به سوالی درباره محکومیت دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به دلیل امضای بیانیه ۷۷ فعال سیاسی تصریح کرد: فضای اظهارنظر حوزه احزاب در کشور باز است اما اگر جایی پرونده ای مطرح می شود شاید به این دلیل است که فراتر از قانون موجود اظهارنظری صورت گرفته است.

ملانوری اشاره کرد: ما در کمیسیون، تخلفات ماده ۱۸ را بررسی و نهایتا مجازات ماده ۱۹ را اعمال می‌کنیم. اگر اتفاقی خارج از قوانین رسمی کشور باشد کسی که موضوع را مطرح می‌کند باید پاسخگو باشد.

او در پایان به یارانه احزاب اشاره کرد و گفت: یارانه سال ۹۸ به احزاب هنوز پرداخت نشده است و پیگیر یارانه ۹۹ هستیم تا تخصیص اعتبار صورت بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز