بازدید معاون دادستان نظامی تهران از بازداشتگاه‌های پلیس

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۱:۳۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۵۶۳۹
بازدید معاون دادستان نظامی تهران از بازداشتگاه‌های پلیس
معاون دادستان نظامی تهران از بازداشتگاه‌های پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و تحت‌نظرگاه‌ پلیس امنیت اخلاقی تهران بازدید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سازمان قضایی نیروهای مسلاح اعلام کرد: ابراهیم حاتمی معاون دادستان نظامی تهران در رأس هیئتی، از بازداشتگاه‌های پلیس آگاهی مرکز و پایگاه‌های چهارم، ششم و هشتم پلیس آگاهی همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر و تحت‌نظرگاه‌ پلیس امنیت اخلاقی تهران سرزده بازدید کرد.

 این مقام قضایی در بازدید از این مراکز انتظامی بر حمایت سازمان قضایی نیروهای مسلح از اقدامات قانونی پلیس در مبارزه با اراذل و اوباش و ناهنجاری‌های اجتماعی تأکید کرد.

حاتمی با اشاره به اهمیت رعایت موازین قانونی در نگهداری و بازجویی از متهمان گفت: ضابطان در تحقیقات مقدماتی به شیوه‌های علمی مبتنی بر مبانی روانشناسی، جامعه شناسی و آموزه‌های دینی اتکا نمایند چون تنها با این روش می توان به تحصیل دلایل متقن و قابل اعتنا در فرآیند دادرسی کمک کرد.

معاون دادستان نظامی تهران با ذکر نمونه‌هایی از احکام قضایی، از برخورد قاطع با آن دسته از مأمورانی که برای گرفتن اقرار از راه‌های غیر قانونی استفاده می کنند، خبر داد.

حاتمی همچنین در دیدار با رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران بر تطبیق کامل رفتار مأموران نسوان با موازین شرعی و قانونی و اصول حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در برخورد با جلوه‌های بی‌حجابی و نقض عفاف و حجاب در سطح شهر تأکید کرد.

 وی اظهار داشت: مأمورین پلیس امنیت اخلاقی در برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی از مفاهیم فرهنگی، اخلاقی و قانونی استفاده و از برخورد فیزیکی کاملاً اجتناب نمایند.

معاون دادستان نظامی تهران همچنین در دیدار چهره به چهره با متهمان، در جریان چگونگی رفتار مأموران، تفهیم حقوق قانونی متهم و نحوه ارائه خدمات بهداشتی و تغذیه قرار گرفت.

این مقام قضایی با اشاره به اهمیت ویژه مقامات نیروی انتظامی به حفظ حقوق عامه و شهروندی، برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی، آمادگی دادسرای نظامی تهران را برای همکاری مشترک در این زمینه اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز