دبیرکل حزب اسلامی کار:

نماینده‌های مجلس توانایی تحقق وعده‌های خود را ندارند/ نمایندگان با پرخاشگری توجه افکار عمومی را از ناکارآمدی‌های خود، دور می‌کنند

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۰۹:۴۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۵۸۸۹
نماینده‌های مجلس توانایی تحقق وعده‌های خود را ندارند/ نمایندگان با پرخاشگری توجه افکار عمومی را از ناکارآمدی‌های خود، دور می‌کنند
دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: نمایندگان مجلس یازدهم قبل از انتخابات به مردم وعده‌هایی داده‌اند که امروز از پاسخگویی به آنها عاجزند، بنابراین با این گونه صحنه‌سازی و صحنه‌پردازی‌ها می‌خواهند توجه افکار عمومی را از ناکارآمدی‌های خود دور کنند.

«حسین کمالی»، دبیرکل حزب اسلامی کار، در پاسخ به اینکه در حال حاضر شاهد اهانت بسیاری از نمایندگان و افراد تندوری اصول‌گرا به دولتی هستیم که با حمایت اصلاح‌طلبان روی کار آمد، اگر این قبیل توهین‌ها از طرف اصلاح طلبان به دولت اصول‌گرا صورت می‌گرفت، چه برخوردی با آنها صورت می گرفت؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: به نظر می‌رسد، نمایندگان مجلس جدید که اکثر قریب به اتفاق آنها با برنامه‌ریزی شورای نگهبان از میان اصول‌گرایان و طیف‌های مختلف آن برگزیده شده‌اند، قدرت و توانایی لازم را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه و حل مشکلات مردم به گونه‌ای که قبل از برگزاری انتخابات وعده آن را می‌دادند، ندارند و امروز به ناچار به پرخاشگری و اهانت به دیگران روی آورده‌اند.

این چهره اصلاح‌طلب افزود: اینکه نماینده مجلس نتواند تجزیه و تحلیل کند که وضعیت بوجود آمده در کشور به دلیل وجود کدام یک از سیاست‌های خارجی و یا اقتصادی و یا فرهنگی و اجتماعی است و چرا امروز دولت در همه زمینه ها با مشکلات عدیده‌ای که عمدتاً توسط دیگران برای آن فراهم آمده است، دست و پنجه نرم می کند، تنها از نمایندگان مجلسی بر می آید که اینگونه انتخاب شده باشند. به هر صورت نمایندگان مجلس یازدهم قبل از انتخابات به مردم وعده‌هایی داده‌اند که امروز از پاسخگویی به آنها عاجزند، بنابراین با این گونه صحنه‌سازی و صحنه‌پردازی‌ها می‌خواهند، توجه افکار عمومی را از ناکارآمدی‌های خود دور کنند.

کمالی با اشاره به روحیه متصلب اصول‌گرایان تصریح کرد: جریان محافظه کار در حفظ آنچه که آن را دستاورد خود از انقلاب مردم تلقی می‌کند، از هیچ فرصتی غفلت نکرده و هیچ انتقادی را تحمل نخواهد کرد.

دبیرکل حزب اسلامی کار در مورد اینکه فضای به وجود آمده تا چه اندازه به زیان کشور است؟ خاطرنشان کرد: مجلس بدون نظر مقام معظم رهبری امکان و قدرت استیضاح و برکناری رئیس جمهور را ندارد و آنچه را که در روش ایشان طی همه سال های گذشته شاهد بوده‌ایم، همراهی با دولت ها بوده است؛ بنابراین بعید به نظر می‌رسد که با اقدامی از سوی مجلس برای برکناری دولت موافقت کنند.

کمالی در توضیح اینکه اثرات این اتفاقات بر انتخابات آینده، یادآور شد: باید دید که اراده دست اندرکاران به ویژه شورای نگهبان به برگزاری انتخابات مشابه سایر کشورها است یا می‌خواهند، به شیوه سال 98 عمل کنند که در این صورت رقابت و انتخابات بی معنا است. 3

نظر شما
پرونده ویژه