روایت نادرست برخی از رسانه‌ها از اظهارات رییس کل بانک مرکزی

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۶:۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۷۵۹۳۰
روایت نادرست برخی از رسانه‌ها از اظهارات رییس کل بانک مرکزی
اظهارات رییس کل بانک مرکزی در حالی مطرح شد که برخی از رسانه ها روایت اشتباهی از صحبت‌های وی داشتند و اینگونه عنوان کردند که این بدهکاران ارزی بعد از معرفی به قوه قضاییه مبلغی را بازنگرداندند.

به گزارش گروه خبر خبرگزای برنا، شب گذشته، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در نود و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اظهاراتی د رمورد اخرین وضعیت بدهکاران ارزی گفت: در این رابطه فقط دو لیست شامل 250 نفر در انتهای سال‌های 97 و 98 به قوه قضائیه ارجاع داده شدند که حتی یک دلار هم برنگردانده بودند و هیچ یک تولیدکننده هم نبودند، هرچند رقم صادرات آنها بیش از 100 میلیون دلار بوده است و از این تعداد 70 نفر از اقشار ضعیف جامعه بودند.

اظهارات رییس کل بانک مرکزی در حالی مطرح شد که برخی از رسانه ها روایت اشتباهی از صحبت های وی داشتند و اینگونه عنوان کردند که این بدهکاران ارزی بعد از معرفی به قوه قضاییه مبلغی را بازنگرداندند.

در حالیکه رییس بانک مرکزی میگوید چون حتی یک دلار هم برنگردانده بودند به قوه قضائیه معرفی شدند.

این در حالی است که  که قوه قضاییه اقدامات مهمی در کمک به بانک مرکزی برای بازگرداندن ارزهای ناشی صادرات انجام داده است.

 

بازگشت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو ارز صادراتی با پیگیری قوه قضاییه تا نیمه مرداد ماه

«بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو ارز صادراتی با پیگیری قوه قضاییه بازگشته است»؛ این خبری بود که محمد پسندیده معاون دادستان تهران در گفت‌و‌گوی ویژه خبری روز ۱۳ مرداد مطرح کرد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه ارقام جدید رفع تعهد شده که بالاتر هست بزودی اعلام می شود.

نظر شما
پرونده ویژه