عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

گلوی اقتصادی کشور را بسته‌اند/ باید از صاحب نظران و دیپلمات‌ها پرسید که شرایط کنونی محصول چه افرادی است/ بعید می‌دانم اصولگرایان بتوانند اقتصاد کشور را نجات دهند

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۰:۴۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۵۹۳۶
گلوی اقتصادی کشور را بسته‌اند/ باید از صاحب نظران و دیپلمات‌ها پرسید که شرایط کنونی محصول چه افرادی است/ بعید می‌دانم اصولگرایان بتوانند اقتصاد کشور را نجات دهند
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: گلوی اقتصادی کشور را بسته اند و توقع دارند بدون پول کالا وارد کشور شود.

«محمد صادق جوادی حصار»، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با پروژه های سیاه نمایی طیف اصولگرا علیه اصلاح طلبان و اتهام زنی به رییس جمهور گفت: راه مواجه با این افراد بی اعتنایی است، اصلاح طلبان در عوض پاسخگویی به سخنان بی مبنا، ظرفیت، توانایی و عملکرد مثبت خود را به مردم معرفی کنند و ضعف های طیف مقابل را که مانع عدم توفیق کشور و باعث ناکارآمدی دولت می‌شود، را بازگو کنند.

او ادامه داد: بحران اقتصادی کشور را به پای دولت می نویسند در حالیکه اگر نمی توانیم با دنیا مراوده اقتصادی داشته باشیم و اگر پول ما در کشورهای دیگر بلوکه شده، به دلیل بسته بودن معابر روشن تبادل کالاست. راه بدست آوردن پول های ایران داشتن کانال شفاف مالی است. حدود دو سال است مصوبات مجلس تحت عنوان پیوستن به FATF در مجمع تشخیص بلوکه شده است.

جوادی حصار  بیان کرد: گلوی اقتصادی کشور را بسته اند و توقع دارند بدون پول کالا وارد کشور شود. مردم باید بدانند چه کسانی برای ایجاد رفاه، امنیت و آسایش مردم مانع تراشی می کنند. بسیاری می گویند دولت روحانی ناکار آمد بوده و برجام را بد می دانند، این ها بگویند وضعیت اقتصادی در دولت اول آقای روحانی چگونه بوده؟ قطعا عنوان می کنند که در دولت اول روحانی وضعیت اقتصادی خوبی را شاهد بودیم، خب این دولت همان دولت است اما پس از خروج آمریکا از برجام و بسته بودن دست ایران برای همکاری با دنیا، چنین شرایطی در کشور به وجود آمده است. FATF معبر پذیرفته شده بین المللی برای مبادلات اقتصادی است و زمانی که کشوری این را نپذیرد، دچار مشکل می شود. 

او اضافه کرد: کسانی مسئول وضعیت فعلی کشور هستند که راه های تعامل با دنیا را قفل کرده اند و کشور را به چنین روزی رساندند.

او در خصوص توهین ها به دولت و رییس جمهور گفت: دولت به یاوه گویی ها توجه نکند. باید از صاحب نظران و دیپلمات ها پرسید که شرایط کنونی محصول چه عواملی است و نگاه کارشناسی آنان را جویا شد. قطعا با اعمال قوانین بین المللی و شفاف می توانیم پولمان را وارد کشور کنیم، قانون مبارزه با پولشویی حدود 8 سال پیش تصویب شده و در کشور اعمال شده است اما در عرصه بین المللی می گویند به آن پایبند، نیستند. 

جوادی حصار بیان کرد: قران به ما دستور داده  که از کنار این سخنان یاوه گویانه، کریمانه عبور کنیم. وقت گران بهای دولت و مردم را نباید صرف این مباحث بی خاصیت کرد. کسی که فقط معایب را می بیند و محاسن را نمی بیند و برای انتقال این نقدها از بدترین شیوه و نامناسب ترین کلمات استفاده می کند، مصداق سخن لغو است؛ نباید سخنان لغو را شنید. 

جوادی حصار بیان کرد: اگر مردم در انتخابات مجلس یازدهم پای کار نیامدند به دلیل روی گردانی و ناراحتی از اصلاح طلبان نبوده بلکه بدین دلیل است که به نتایج برآمده از صندوق رای، امیدوار نبودند. مردم اگر پای صندوق نیامدند زیرا معتقدند که اگر رای هم بدهند، باز هم همان می شود. مردم می دانند تلاش های اصلاح طلبان با موانع جدی روبه رو است و نمی گذارند به نتیجه برسد. 

او اضافه کرد: اگر مردم متوجه شوند که حضور پای صندوق رای و نتیجه برآمده از رأی آنها می تواند تامین‌کننده منافع و نیازهای آنها باشد به پای صندوق رای باز می گردند. مردم اگر به پای صندوق رای بازگردند، تجربه نشان داده تمایل آنها به گفتمان اصلاح طلبی بیش از گفتمان های دیگر است. 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: بعید می دانم اصولگرایان بتوانند اقتصاد کشور را نجات دهند. آنها ظرفیت و توانایی این کار را ندارند. کشور باید از بحران اقتصادی بیرون بیاید تا ملت رنگ، رفاه و امنیت اقتصادی را بینند ولی در مجلس یازدهم چنین چیزی دیده نمی شود. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز