اخبار ویرانگر برای دونالد ترامپ

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۰۲:۵۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۶۰۵۲
اخبار ویرانگر برای دونالد ترامپ
اخبار و نظرسنجی های منتشر شده در رسانه های آمریکا نشان می دهد دونالد ترامپ به پایان زودهنگام ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شود و این خبرها برای ترامپ بسیار ویرانگر است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز؛ براساس یک نظرسنجی سراسری در آمریکا؛ جو بایدن نامزد انتخاباتی حزب دموکرات در بحبوحه هشدار گسترده درباره شیوع ویروس کرونا و تقاضای رأی دهندگان برای اقدام گسترده دولت در زمینه اصلاح اقتصاد، ۹ درصد از ترامپ پیش افتاده است.

این نظرسنجی که از سوی روزنامه نیویورک تایمز و کالج سیه نا صورت گرفت در شرایطی است که تنها دو هفته به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و ترامپ تقریبا در هیچ یک از مهمترین موضوع‌های مورد بحث در انتخابات پیشتاز نیست و در صورت اشتباه نکردن بایدن نامزد دموکرات‌ها در روز‌های آینده، فضای اندکی برای بهبود سیاسی در اختیار وی قرار دارد.
رئیس جمهور آمریکا همچنین امتیازات دیرینه خود را در مسائل اقتصادی نیز از دست داده است. در حال حاضر رای دهندگان به طور یکسان درباره این دو موضوع مردد هستند، این که بیشتر به ترامپ اعتماد کنند و یا این که امور را به بایدن بسپارند تا اقتصاد را سر و سامان دهد.
همچنین رای دهندگان با اختلاف ۶ درصد به بایدن بیش از ترامپ برای انتخاب قضات دیوان عالی و حفظ قانون اعتماد دارند. همچنین نزدیک به ۲۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند بایدن بهتر می‌تواند کشور را متحد کند.
این نظرسنجی نشان داد در مجموع ۵۰ درصد از رای دهندگان احتمالی از آقای بایدن حمایت می‌کنند، ۴۱ درصد از ترامپ و ۳ درصد نیز برای سایر نامزد‌ها حمایت خود را اعلام کرده اند.
بیش از همه، این نظرسنجی روشن می‌کند که حوزه‌های انتخابیه مهم آماده هستند ترامپ را رد کنند، زیرا آن‌ها نمی‌توانند رفتار او را تحمل کنند، از جمله ۵۶ درصد از زنان و ۵۳ درصد از رای دهندگان سفیدپوست با مدرک دانشگاهی گفتند برداشت بسیار نامطلوبی از ترامپ دارند که سطح بی سابقه‌ای از فقدان محبوبیت رئیس جمهور فعلی را نشان می‌دهد.
موضع کمرنگ ترامپ در زمینه مسائل اقتصادی و نظم و قانون یک ضربه بزرگ برای رئیس جمهور است که در بخش اعظم تبلیغات انتخاباتی اش به این موضوع تاکید کرده است که دولت بایدن آن‌ها را فقیر و ناامن می‌کند. اما این بحث نتوانسته است رای دهندگان را به سمت او سوق دهد. همچنین، طبق این نظرسنجی، تلاش‌های ترامپ برای تخریب چهره بایدن و غیر قابل قبول کردن وی برای تغییر نظر رای دهندگان نیز موثر نبوده است. ۵۳ درصد از رای دهندگان معتقدند بایدن بسیار مطلوب است. ۴۳ درصد از رای دهندگان چنین دیدگاهی درباره ترامپ دارند.
اکثریت رأی دهندگان گفتند ترامپ را نامطلوب می‌دانند و ۴۸ درصد او را بسیار نامطلوب می‌دانند.
ضریب خطا برای این نظرسنجی که از ۱۵ تا ۱۸ اکتبر انجام شد، ۳.۴ درصد است.
نظر شما
پرونده ویژه