نماینده مردم چابهار خبر داد؛

"صید ترال" ممنوع شد

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۰۷:۵۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۶۰۶۷
صید ترال ممنوع شد
معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار از ممنوعیت صید ترال به مدت دوسال خبرداد.

«معین الدین سعیدی» نماینده مردم چابهار و نیک شهر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در خصوص پیگیری های فراکسیون محیط زیست برای توقف صید ترال گفت: فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم در خصوص مشکلات و خسارت های جبران ناپذیر صید ترال جلسات متعدد و کارشناسی  شده ای را برگزار کرد. در این جلسات کارشناسان فراکسیون محیط زیست با ادله های منطقی اثبات کردند، صید ترال خسارت های جبران ناپذیری را برای آبزیان به همراه دارد. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم ادامه داد: در رابطه با خسارت های صید ترال و چرایی انجام آن طرح سوالی را از وزیر مربوطه مطرح کردم و قبل از اینکه سوال به کمیسیون ارجاع شود ، در شب گذشته با توقف صید ترال موافقت شد.

سعیدی گفت: در راستای پیگیری های کارشناسانه فراکسیون محیط زیست مقرر شد تا صید ترال به مدت دوسال ممنوع شود تا در این مدت بازسازی ذخایر اتفاق افتاده و کارهای تحقیقاتی بیشتری صورت گیرد. این نوع صید، صیادان جنوب کشور را دچار مشکل و معضلاتی کرده بود.

گفتنی است که در صید ترال، انواع ماهی‌های کمیاب که نزدیک به کف دریا زندگی می‌کنند به تور می‌افتند و چون گزینشی انجام نمی‌شود صیادان نیز بعد از بالا کشیدن صید و تلف شدن، آن‌ها را دور می‌اندازند. ماهی صخره‌ای، کفشک ماهی، روغن ماهی‌ها و خانواده‌ای از دسته مرکب ماهی از جمله این آبزیان هستند که با ادامه این روند انقراض آن‌ها جدی خواهد بود.

نظر شما