رئیس دفتر رئیس جمهور:

مسوولین همه دستورالعمل‌ها را در محل کار و سفرها رعایت کنند/ در تهران و کلانشهرها، اختیار را به ستاد استانی دادیم که درباره ۱۴ مورد، تصمیمات لازم را بدون هماهنگی ستاد کرونا، اجرایی کنند

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۰:۴۲:۱۲
کد خبر: ۱۰۷۶۲۱۵
مسوولین همه دستورالعمل‌ها را در محل کار و سفرها رعایت کنند/ در تهران و کلانشهرها، اختیار را به ستاد استانی دادیم که درباره ۱۴ مورد، تصمیمات لازم را بدون هماهنگی ستاد کرونا، اجرایی کنند
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: وظیفه ما مسئولین این است که همه دستورالعمل ها را در محل کار و سفرها، رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: درباره وضعیت تهران و کلانشهرها، اختیار را به ستاد استانی دادیم که با هماهنگی وزیر بهداشت و کشور بتوانند درباره 14 مورد، تصمیمات لازم را بدون هماهنگی ستاد کرونا، اجرایی کنند.  حدود یک ماه و نیم قبل آقای انصاری، بخشنامه ای به دستگاه ها دادند که رئیس بخش با در نظر گرفتن کار مردم، دور کاری تعریف و اداره را خلوت کند. همان بخشنامه درباره افرادی که بیماری زمینه ای دارند و سن آنها بیشتر از حد است اجازه داده شده در منزل کار کنند.

او افزود: ما همواره توصیه کردیم در این شرایط سخت، سفر انجام نشود و برای هفته آینده هم، برنامه ریزی داریم. فردا رئیس جمهور با روسای کمیته های مختلف جلسه دارند و وزارت کشور هم برنامه دارد و تصمیمات اتخاذ شده، ابلاغ می شود اما همکاری مردم از همه مهمتر است. وظیفه ما مسئولین این است که همه دستورالعمل ها را در محل کار و سفرها، رعایت کنیم.

در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص کاهش قیمت ارز، با بیان اینکه دولت همواره تاکید کرده که قیمت‌های دلار در بازار واقعی نیست، افزود: بدلیل شرایط شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی در صادرات داشتیم و از اسفند سال گذشته تا خرداد امسال صادرات کشور به دنیا متوقف شد و به همین خاطر در این مقطع فشار زیادی روی بازار وارد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به بازگشت ارز حاصل از صادرات در دو ماه اخیر و عرضه آن در سامانه نیما و همچنین آزاد شدن بخشی از پول‌های مسدود شده در برخی از کشورها، گفت: یک سری علائم سیاسی دیگری هم کنار آنها وجود دارد که منجر شده بازار ارز کاهشی باشد. باید تلاش کنیم کالاهایی که به همراه گران شدن ارز قیمت آنها بالا رفت، قیمت واقعی خود را پیدا کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص اعمال محدودیت های جدید کرونایی در تهران و دیگر کلان شهرها با توجه به تعطیلات پیش رو، گفت: به ستادهای استانی این اختیار داده شده است که با هماهنگی وزیران بهداشت و کشور در ۱۴ مورد تصمیم گیری کرده و بدون اینکه به ستاد ملی بیاید با سرعت اقدام کنند.

واعظی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی از سوی همه مردم درخصوص مساله دورکاری کارکنان ادارات، با اشاره به بخشنامه قبلی رئیس سازمان استخدام کشوری در این زمینه، افزود: در آن بخشنامه به افراد مسن یا دارای بیماری‌ زمینه‌ای اجازه داده شد تا بتوانند در منزل کار خود را انجام دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره تحریم کشتیرانی ایران از سوی آمریکا با تاکید براینکه این اقدامات ادامه همان تحریم‌ها و فشار حداکثری هست که از حدود دو سال و نیم قبل بر ملت ایران و نظام اعمال شده است، خاطرنشان کرد: آمریکا عملا به اهداف خود نرسیده است البته این تحریم‌ها مزاحمت‌هایی برای مسوولین در زمینه تامین نیازمندی‌ها و روابط اقتصادی و تجاری فراهم کرده است .

واعظی با بیان اینکه دولت آمریکا با اهداف انتخاباتی نسبت به افزایش تحریم ها علیه ایران کرده است،افزود: هدف از این کار دولت آمریکا سرپوش گذاشتن روی ضعف های داخلی و منحرف کردن اذهان مردم این کشور به خارج است، خوشبختانه در سه روز گذشته نیز بازار سکه و ارز عکس‌العمل دیگری نسبت به آنچه که آمریکایی‌ها فشار می‌آورند، نشان می دهد.

نظر شما