معاون پارلمانی رئیس جمهور:

دولت با طرح «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» موافق نیست/ وزیر کشور به عنوان مخالف صحبت می‌کند

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۱:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۶۲۴۷
دولت با طرح «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» موافق نیست/ وزیر کشور به عنوان مخالف صحبت می‌کند
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در دولت مطرح شد که در مجلس، طرحی با عنوان «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» در دستورکار است و دولت نسبت به این طرح، نظر موافق ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: تعداد قابل توجهی لایحه از طرف دولت به مجلس ارسال شده است. بعد از تشکیل مجلس یازدهم درخواست کردیم لایحه جامع انتخابات در دستورکار مجلس قرار بگیرد. این لایحه همه ویژگی های کامل، برای انتخابات را دربرمی گیرد و کار کارشناسی عمیقی بر روی آن صورت گرفته است.

او افزود: نتیجه اندوخته دولت های مختلف، ناظران، کنشگران سیاسی در این لایحه دیده شده است. سیاست های کلی نظام انتخابات که توسط رهبری ابلاغ شده در این لایحه دیده شده است. در کنار چنین لایحه ای تهیه طرح به نظر به نوعی نادیده گرفتن، کارهای کارشناسی است که قبلا، مفصل و مبسوط در دستگاه های مختلف، انجام شده است. نسبت به لایحه جامع انتخابات، مرکز پژوهش های مجلس هم کمک کرد. در دولت مطرح شد که در مجلس، طرحی با عنوان «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» در دستورکار است و دولت نسبت به این طرح نظر موافق ندارد. باوجود لایحه جامع انتخابات که شفافیت و منابع مالی کاندیداها در آن دیده شده، پرداختن به این لایحه ضرورت کشور است. وزیر کشور به عنوان مخالف و به نمایندگی از دولت، در این باره سخنرانی می کند.

امیری گفت: رییس جمهور بر تعامل قوا تاکید دارد، ارتقا تعاملات مجلس و دولت نیز همواره از تاکیدات او است. با کلیت مجلس هیچ مشکلی نداریم. در مجلس تعداد انگشت شماری از نمایندگان گاهی از الفاظ و عباراتی استفاده می کنند که واقعا زیبنده نظام جمهوری اسلامی و نماینده مجلس نیست و در این موارد، ما گله مندی هایمان را به رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم. در شرایطی که نظام جمهوری اسلامی از طرف هیأت حاکمه آمریکا به شدت تحت فشار است و در یک جنگ اقتصادی، تمام عیار به سر می بریم، و دشمنان هر روز سعی می کنند که عرصه را بر ما تنگ تر کنند، آقای رییس جمهور به عنوان رییس قوه مجریه، در سیبل انتقادات قرار دادند. در یک چنین شرایطی بحث استیضاح آقای رییس جمهور جز خوشحالی دشمنان و جز خوشحالی هیأت حاکمه نابخرد آمریکا و هیچ آثار مثبتی به دنبال ندارد.

معاون پارلمانی دولت با اشاره به لغو استیضاح رییس جمهور گفت: از دوستانی که دیروز در مجلس شورای اسلامی موضوع را به بحث گذاشتند و از دستورکار خارج کردند، تشکر می کنم. کاری که دیروز انجام گرفت در جهت کنار گذاشتن امضاهایی بود که جمع شده بود. در این شرایط نیاز به اتحاد و انسجام داریم. همین امروز آقای رییس جمهور در دولت مجدداً، اظهار کردند که به همکاری قوای دیگر و نیروهای مسلح و به هدایت مقام معظم رهبری، به شدت نیازمند هستیم و با درک شرایط امیدواریم که با یکدیگر در کنار هم قرار بگیریم تا بتوانیم، مشکلات مردم را حل کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ارجاع طرح شکایت معاونت پارلمان رییس جمهوری درباره توهین‌ها به رییس جمهوری به هیات نظارت اظهار کرد: مسئول پیگیری شکایت معاونت پارلمانی نیست بلکه بر عهده معاونت حقوقی رییس جمهوری است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: ما مسائلی که در راستای آیین‌نامه داخلی مجلس برای جبران مسائلی که گاهی براساس اطلاعات نادرست و یا اطلاعات غلط به نمایندگان داده می‌شود و آنها در نطق‌های مجلس بیان می‌کنند، را به رییس مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنیم که براساس آیین‌نامه قانون آیین‌نامه داخلی مجلس فرصت تدارک و جبران برای دولت فراهم کنند.

امیری عنوان کرد: مسئول پیگیری شکایات در دولت، معاونت حقوقی رییس جمهوری است و طبیعتا وی از امکانات قانونی مربوطه و ظرفیت‌های حقوقی استفاده می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز