وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

همه سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه آزاد رایگان می‌شود/ با رشد قابل توجهی در ترافیک شبکه مواجه هستیم

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۱:۵۹:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۶۳۰۶
همه سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه آزاد رایگان می‌شود/ با رشد قابل توجهی در ترافیک شبکه مواجه هستیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز با آقای رییس جمهور صحبت کردم و ایشان هم دستور دادند که همه سامانه های آموزش مجازی دانشگاه های آزاد به صورت رایگان از طریق شبکه ملی اطلاعات در دسترس باشد که این اتفاق احتمالا از فردا رخ می دهد و همه سامانه های آموزش مجازی دانشگاه آزاد، رایگان می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد به نمایندگی از یک میلیون دانشجو، به وزارت ارتباطات آمدند، رایگان نشدن سامانه های دانشگاه آزاد و مشکلات در  فضای مجازی و استفاده از آموزش مجازی از جمله مطالبه آنها بود. البته تحلیل بر این بود، چون دانشگاه آزاد از دانشجویان شهریه اخذ می کند، این منابع را خود دانشگاه تأمین کند. امروز با آقای رییس جمهور صحبت کردم و ایشان دستور دادند که تمام سامانه های آموزش مجازی دانشگاه های آزاد به صورت رایگان از طریق شبکه ملی اطلاعات در دسترس باشد و از فردا همه سامانه های آموزش مجازی دانشگاه آزاد، رایگان می شود.

او افزود: تعدادی از اساتید دانشگاه ها از دانشگاه فرهنگیان و همچنین یکسری از اساتید سایر دانشگاه ها به دلیل اینکه، لیست های ابتدایی تکمیل نبود از ثبت نام برای دریافت بسته آموزش مجازی، جا ماندند و سامانه از امروز مجدد باز می شود. اساتید می توانند از طریق سایت ICTgifs مجدد ثبت نام خود را انجام دهند و بسته هایشان را دریافت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد:  در یک هفته اخیر، با رشد قابل توجهی در ترافیک شبکه مواجه هستیم. طبیعتا تعطیل شدن مدارس نقش به سزایی در بالا رفتن کیفیت شبکه داشته است. کمیته ویژه ای را مجدد برای موضوع پایش کیفیت تشکیل دادیم که آن را سنجش کنند و گزارشی هم این هفته منتشر کرده و در دسترس عموم قرار می دهیم.

آذری جهرمی با اشاره به حملات سایبری به نهادهای دولتی گفت: مراکز حساس به لحاظ موضوعات حملات سایبری و دفاع سایبری، مثل سازمان بنادر و این مجموعه ها زیر مجموعه وزارت اطلاعات هستند و طبیعتا در رابطه با این مسأله، وزارت اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی باید اطلاع رسانی کنند. اما مساعدت هایی که لازم داشتند از سمت وزارت ارتباطات، صورت گرفته است و جزییات را خودشان توضیح بدهند، به مراتب بهتر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز