رئیس سازمان اداری استخدامی تشریح کرد؛

چرا آزمون استخدامی عقب افتاد؟

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۲:۰۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۶۳۰۷
چرا آزمون استخدامی عقب افتاد؟
رئیس سازمان اداری استخدامی درباره علت تعویق زمان آزمون استخدامی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «جمشید انصاری»، رییس سازمان اداری استخدامی کشور، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: برای انجام دورکاری زیرساخت هایی در دستگاه‌ها فراهم شده تا کارمندان بتوانند از منزل کارشان را انجام دهند. هر دستگاهی برای انجام دورکاری بتواند زیرساخت لازم را فراهم کند، می تواند از خدمات کار خانه استفاده کند. دورکاری به معنای تعطیلی نیست. این موضوع به دستگاه ها ابلاغ شده و در صورت فراهم بودن شرایط، می توانند از دورکاری استفاده کنند.

او ادامه داد: در سازمان خودمان، تعدادی کار خود را به صورت دور کاری انجام می دهند، اما برای تعدادی دیگر مقدور نیست. مثلا فرض کنید مسئول دفتر من نمی تواند دورکاری کند چون باید تلفن جواب دهد و ملاقات ها را تنظیم کند و جلسات را مدیریت کند. دورکاری منعی ندارد و همه دستگاه ها در صورتیکه زیرساخت ها را فراهم کنند، می توانند از خدمات استفاده کنند.

انصاری در خصوص عقب افتادن زمان آزمون استخدامی بیان کرد: مجلس قانون اولویت‌دادن به نیروهای بومی را 16 شهریور تصویب کرده بود که به علت تایید دیرهنگام شورای نگهبان و هم‌زمانی آن با ثبت‌نام‌ها اینگونه شد. به خصوص که اعلام شده بود از زمان تصویب لازم‌الاجراست و ما مجبور بودیم این اولویت را اعمال کنیم.

او ادامه داد: وقتی مقررات این اولویت را وضع و ابلاغ کردیم، تعدادی از کسانی که مناطق محروم را انتخاب کرده بودند، به ناچار شغل و محل‌شان را تغییر می‌دادند و این موجب شد که برای رعایت حقوق مردم، مدتی آزمون را به تأخیر بیندازیم.

نظر شما