بر اساس نظرسنجی کمیته یهودیان آمریکا؛

بایدن نامزد محبوب اکثریت یهودیان آمریکا

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۵:۰۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۶۴۷۲
بایدن نامزد محبوب اکثریت یهودیان آمریکا
نتایج نظرسنجی که به سفارش پایگاه خبری کمیته یهودیان آمریکا ( ای جی سی) انجام شده است، نشان می‌دهد اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار شود، اکثریت (۷۵ درصدی) جامعه یهودیان آمریکا به جو بایدن نامزد دموکرات ها رای می‌دهند و همچنین اکثریت این جامعه معتقدند بایدن به شکل موثرتری می‌تواند از عهده مسائل ایران برآید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پایگاه خبری کمیته یهودیان آمریکا که خود را سازمانی غیرحزبی معرفی کرده و  می‌گوید از هیچ نامزدی حمایت نمی کند یا او را تایید نمی کند، نتایج نظرسنجی  شرکت «اس اس ار اس» را منتشر کرده که به سفارش خودش انجام شده است.

 این نتایج نشان می‌دهد رای دهندگان در پاسخ به این پرسش که اگر انتخابات همین امروز برگزار شود به کدام نامزد رای می دهند،  ۷۵ درصد گفته اند  به بایدن و فقط ۲۲ درصد دونالد ترامپ رئیس جمهوری جمهوریخواه آمریکا را انتخاب کرده اند.

بر اساس این نتایج یک درصد گفته اند که قصد شرکت در انتخابات را ندارند و ۲ درصد نظری نداشتند.

نظرسنجی کمیته یهودیان آمریکا در سال ۲۰۱۶ نشان داد یهودیان آمریکایی با اکثریتی ۶۱ درصدی با احتمال بیشتری به هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات ها رای می دادند و فقط ۱۹ درصد از ترامپ حمایت کردند.

۷۳ درصد ناراضی از عملکرد ترامپ

در نظرسنجی جدید "اس اس آر اس"، ۷۳ درصد از رای دهندگان گفتند که قویا عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری را قبول ندارند و فقط ۱۵ درصد با عملکرد ترامپ موافقت کردند. ۷ درصد گفته‌اند تا حدی عملکرد او را قبول دارند و ۴ درصد گفته‌اند تا حدی عملکرد رئیس جمهور را قبول ندارند.

در پاسخ به این پرسش که کدام موضوع بیشترین اهمیت را در تصمیم گیری شما برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ دارد، ۲۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به همه گیری کرونا، ۱۷ درصد مراقبت های بهداشتی، ۱۳ درصد اقتصاد و ۱۲ درصد روابط نژادی، ۶ درصد جرم و جنایت، ۵ درصد سیاست خارجی و ۲۰ درصد به سایر مسائل اشاره کردند.

رای دهندگان در پاسخ به این که کدامیک از موارد دومین موضوع مهم از نظر شما برای شرکت در انتخابات است، ۲۰ درصد از مراقبت های بهداشتی، ۱۸ درصد به همه گیری کرونا، ۱۷ درصد به روابط نژادی، ۱۶ درصد اقتصاد، ۱۱ درصد سیاست خارجی، ۵ درصد جنایت و ۱۲ درصد به مسائل دیگر  نام بردند.

۷۹ درصد معتقدند بایدن می‌تواند وحدت را به آمریکا بازگرداند 

این نتایج همچنین نشان داد: ۷۹ درصد بایدن را نامزدی می دانند که می تواند وحدت را به آمریکا بازگرداند. ۱۵ درصد  در این مورد به ترامپ رای دادند و ۶ درصد پاسخ دادند که به هیچ یک رای نمی دهند یا نمی دانند چه پاسخی دهند.

در رابطه با روابط با اسرائیل نیز وقتی از شرکت کنندگان پرسیدند «فکر می کنند نامزد کدام دو حزب اصلی عملکرد بهتری در تحکیم روابط آمریکا- اسرائیل خواهد داشت؟» ۴۲ درصد به ترامپ، ۵۴ درصد به بایدن رای دادند و ۴ درصد پاسخ نمی دانند یا هیچ یک از نامزدها را مطرح کردند.

در ارزیابی وضعیت کنونی روابط امروز تل‌آویو و آمریکا ۵۳ درصد گفتند این روابط نسبتا قوی است، ۳۳ درصد آن را بسیار قوی دانستند، ۹ درصد نسبتا ضعیف، ۳ درصد بسیار ضعیف عنوان کردند و ۳ درصد هم گفتند نظری ندارند.

۷۱ درصد معتقدند بایدن به شکل موثرتری می‌تواند از عهده مسائل ایران برآید

در رابطه با ایران، شرکت کنندگان به این پرسش که «نامزد کدام حزب به شکل موثرتری می‌تواند از عهده مسائل ایران برآید» ۷۱ درصد بایدن و ۲۷ درصد ترامپ را انتخاب کردند و ۳ درصد گفتند "هیچ یک از نامزدها "و یا پاسخی ندارند.

این نتایج همچنین نشان داد در مدیریت بحران کرونا ۷۸ درصد عملکرد بایدن، ۱۹ درصد عملکرد ترامپ را قبول داشتند و ۳ درصد هیچ کدام از نامزدها یا نمی دانند را انتخاب کردند.

درباره بهترین عملکرد در مقابله با یهودی ستیزی در آمریکا، ۲۲ درصد ترامپ و ۷۵ درصد بایدن را انتخاب کردند و "هیچ یک از نامزدها" یا "نمی دانند" پاسخ ۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی بود.

در برخورد با مسائل مربوط به جرم و جنایت، ۷۲ درصد عملکرد بایدن و ۲۴ درصد عملکرد ترامپ را قبول داشتند و از نظر ۲ درصد شرکت کنندگان نه ترامپ و نه بایدن می توانند عملکرد بهتری در مقابله در این زمینه داشته باشند. همین درصد نیز گفتند که نمی دانند کدام نامزد بهتر است.

وقتی از شرکت کنندگان سوال شد که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به کدام نامزد رای داده اند: ۶۲ درصد گفتند به هیلاری کلینتون، ۱۶ درصد ترامپ، ۷ درصد به دیگر نامزدها  اشاره کردند و ۱۴ درصد گفتند که رای ندادند.

۴۹ درصد معتقدند در چشم انداز روابط اعراب و اسرائیل تغییری ایجاد نشده است

شرکت کنندگان در این نظرسنجی در تشریح احساسات خود درباره چشم انداز روابط صلح بین اسرائیل و اعراب،  ۳۷ درصد گفتند بسیار امیدوار هستند، ۱۳ درصد گفتند بدبین تر شده اند، ۴۹ درصد گفتند تغییری ایجاد نشده و یک درصد گفتند نمی دانند یا از اظهار نظر خودداری کردند.

در پاسخ به سوال گرایش‌های حزبی ۵۳ درصد گفتند که خود را بیشتر دموکرات می دانند و ۱۴ درصد گفتند که خود را جمهوریخواه می دانند. ۲۵ درصد خود را مستقل و ۸ درصد دارای گرایشات به دیگر احزاب عنوان کردند.

به ‌علاوه ۳۹ درصد خود را لیبرال، ۱۸ درصد دارای گرایش‌های لیبرالی، ۲۵ درصد میانه رو، ۷ درصد دارای گرایش به محافظه کاران و ۱۰ درصد محافظه کار معرفی کردند.

شرکت کنندگان در پاسخ به این که آیا بر اساس آدرس کنونی خود برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند۹۴ درصد پاسخ مثبت و ۶ درصد پاسخ منفی دادند.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ ابان ۱۳۹۹ برگزار می شود.

این نظرسنجی از بین هزار و ۳۳۴ نفر از جامعه آماری در سطح ملی و در بازه زمانی ۹ سپتامبر تا ۴ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۹ شهریور تا ۱۳ مهر ۹۹ ) با ضریب خطای مثبت و منفی ۴.۲ درصد از بین رای دهندگان یهودی بالای ۱۸ سال انجام شده است.

نظر شما
پرونده ویژه