دستیار ارشد ظریف در دیدار با نماینده ویژه پوتین؛

ایران از پیشرفت کار کمیته قانون اساسی سوریه بدون مداخله خارجی حمایت می‌کند

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۵:۴۷:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۶۵۰۳
ایران از پیشرفت کار کمیته قانون اساسی سوریه بدون مداخله خارجی حمایت می‌کند
دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، حمایت از پیشرفت کار کمیته قانون اساسی بدون مداخله خارجی و اعتمادسازی میان اعضای کمیته را موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «الکساندر لاورنتیف»  نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور حل و فصل بحران سوریه که در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و نظامی در تهران به سر می‌برد، در ادامه رایزنی‌های خود امروز چهارشنبه با «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار  و گفت و گو کرد.

طرفین در این ملاقات درخصوص آخرین تحولات سوریه از جمله فرآیند سیاسی و کمیته قانون اساسی، وضعیت میدانی به ویژه اوضاع ادلب و همچنین ابتکارات دو طرف جهت کمک به بهبود وضعیت اقتصادی و انساندوستانه سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

لاورنتیف با اشاره به دستاوردهای مثبت همکاری‌های ایران و روسیه در سوریه - به صورت دوجانبه و همچنین در چارچوب روند آستانه- بر ضرورت تداوم و تقویت رایزنی‌ها و همکاری‌ها دو طرف در سطوح مختلف سیاسی و میدانی تاکید کرد.  

وی از پیشرفت‌های حاصله در نشست‌های کمیته قانون اساسی استقبال و ابراز امیدواری کرد این کمیته بتواند به فعالیت‌های خود تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دهد.  

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به موضوع بازگشت آوارگان به عنوان یک مسئله انسان‌دوستانه، از کارشکنی‌های برخی از کشورها در اجرای این موضوع انسانی انتقاد کرد.

خاجی هم در این دیدار با اشاره به تلاش‌های ایران و روسیه برای پیشرفت کار کمیته قانون اساسی و نقش اصلی روند آستانه در تشکیل این کمیته، این روند را مهمترین فرمت در حل و فصل سیاسی بحران سوریه عنوان کرد و حمایت از پیشرفت کار کمیته قانون اساسی بدون مداخله خارجی و اعتمادسازی میان اعضای کمیته را موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.  

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی به همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه در سوریه در سطوح میدانی و سیاسی اشاره و از تقویت و توسعه آن به به ویژه در امور بشردوستانه و بازگشت صلح و آرامش به سوریه استقبال کرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه