در بخش خدمات حمل و نقل هوایی صورت گرفت؛

توافقنامه دیگر میان تل‌آویو و ابوظبی

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۵:۵۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۷۶۵۰۶
شرکت هواپیمایی مدنی امارات امروز (چهارشنبه) توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی با شرکت هواپیمایی مدنی رژیم صهیونیستی را با هدف تقویت روابط هوایی دوجانبه امضا کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، از طرف دولت امارات عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد و رئیس شورای شرکت هواپیمایی مدنی و از طرف رژیم صهیونیستی یسرائیل کاتس، وزیر حمل و نقل در جریان دیداری در فرودگاه بین‌المللی بن غوریون در تل آویو این توافقنامه را امضا کردند.    

بن طوق گفت، این توافقنامه گامی مهم در راستای همکاری مثبت و سازنده در روابط در حال توسعه دو طرف پس از امضای توافقنامه تاریخی "صلح ابراهیم" با هدف تحکیم ارکان صلح، تحقق پیشرفت و تقویت فرصت‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی در منطقه است.

وی افزود، این توافقنامه به تقویت همکاری‌های مشترک در بخش هواپیمایی مدنی که یکی از مهمترین بخش‌های حیاتی در دو طرف محسوب می‌شود و نیز به تقویت جایگاه امارات در سطح جهانی کمک خواهد کرد چرا که امارات از حیث تعداد توافقنامه‌ها در بخش خدمات حمل و نقل هوایی رتبه اول را در جهان دارد.

براساس توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی مذکور، شرکت‌های هواپیمایی امارات در هفته علاوه بر پروازهای باری،  ۲۸ پرواز برای جابجایی مسافر به تل آویو و پروازهای نامحدود به شهر ایلات خواهند داشت. در خصوص پروازهای بدون برنامه هم توافق شد که هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد.

پیش بینی می‌شود که پروازهای برنامه ریزی شده میان امارات و رژیم صهیونیستی طی هفته‌های آینده آغاز شوند چرا که این توافقنامه جدید درواقع در خدمت بخش گردشگری و تجارت دو طرف است.

 

نظر شما
پرونده ویژه