یک چهره اصو‌ل‌گرا:

نشانه‌هایی مبنی بر کاندیداتوری ولایتی دریافت نکردم/ ولایتی نمی‌تواند رهبری جریان اصول‌گرا را برعهده بگیرد/ افراد مسن منصف باشند و وارد عرصه انتخابات نشوند

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۰۵:۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۶۵۱۱
نشانه‌هایی مبنی بر کاندیداتوری ولایتی دریافت نکردم/ ولایتی نمی‌تواند رهبری جریان اصول‌گرا را برعهده بگیرد/ افراد مسن منصف باشند و وارد عرصه انتخابات نشوند
یک چهره اصو‌ل‌گرا گفت: حضور ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، نتیجه خوبی برای او نداشت، لذا بعید می‌دانم وارد صحنه انتخابات 1400 شود.

«عباس سلیمی نمین»، فعال سیاسی اصول‌گرا، در واکنش به گمانی زنی ها درباره کاندیداتوری ولایتی در 1400 به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: نشانه‌هایی دریافت نکردم که ولایتی تمایلی برای ورود به انتخابات 1400 داشته باشد، با توجه به اینکه تجربه گذشته برای ولایتی موفقیت‌آمیز نبود به نظر نمی‌رسد که او در این مسیر قرار بگیرد.

این چهره اصو‌ل‌گرا افزود: حضور ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، نتیجه خوبی برای او نداشت، لذا بعید می‌دانم وارد صحنه انتخابات 1400 شود.

سلیمی نمین در پاسخ به اینکه آیا ولایتی می‌تواند رهبری جریان اصول‌گرا را برعهده بگیرد و از عهده آن برآید؟ تصریح کرد: براساس تجربیات گذشته این امر محتمل نیست که ولایتی بتواند به عنوان ریش سفید در جریان اصول‌گرا عمل کند و محور وحدت در اصول‌گرایان باشد. اگر تعدادی از افراد در قالب شورایی بخواهند به اصول‌گرایان در ایجاد ائتلاف کمک کنند، او نیز می‌تواند به عنوان یکی از اعضای این شورا باشد، یعنی عضوی از یک شورا باشد نه به این معنی که شورا با محوریت ولایتی شکل بگیرد.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در توضیح چرایی عدم استقبال اصول‌گرایان از ولایتی برای برعهده گرفتن رهبری این جریان اظهار کرد: ولایتی در رابطه با تبعیت از ریش سفیدان این جریان، کارنامه مثبتی ندارد تبعا وقتی فردی در این زمینه کارنامه‎ خوبی ندارد نمی‌تواند دیگران را به تبعیت از ریش سفیدی دعوت کند چراکه جمع پذیرای رهنمودهای او، نخواهد بود.

سلیمی نمین ادامه داد: ولایتی یک بار توصیه‌های ریش سفید این جریان را پس زد. به این ترتیب که در انتخابات ریاست جمهوری قرار بود، ولایتی و سایر اصول‌گرایان ریش سفیدی مرحوم مهدوی کنی را بپذیرند، وقتی موقعیت ولایتی در نظرسنجی‌ها چشمگیر نبود، مهدوی کنی می‌خواست از ولایتی دعوت کند که به نفع فردی که در میان اصول‌گرایان بالاترین رأی را دارد، کناره‌گیری کند اما ولایتی خود را مخفی کرد و پاسخ تماس‌های مرحوم مهدوی کنی را نداد تا برای انصراف به نفع فرد دیگری، کناره‌گیری نکند. بنابراین به دلیل اینکه ولایتی به تعهد اخلاقی خود در انتخابات گذشته عمل نکرد، نمی‌تواند به عنوان محور دیگران را به پذیرش رأی یک ریش سفید دعوت کند.

این چهره اصو‌ل‌گرا در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه ولایتی بالای 70 سال سن دارد، براساس قانون اساسی می‌تواند در انتخابات ثبت نام کند؟ خاطرنشان کرد: تردید دارم که در قانون اساسی محدودیت سنی برای کاندیداها وجود داشته باشد اگر در گذشته هم که در این قضیه اظهار نظر شده، نظر شورای نگهبان بوده که فرد یا افرادی به دلیل محدودیت سنی نمی‌توانند، مسئولیت‌های ریاست جمهوری را برعهده بگیرند و به آن عمل کنند.

سلیمی نمین در ادامه افزود: افرادی که تاکنون به دلیل سن و سال ردصلاحیت شدند، شرایط جسمانی آنها به گونه‌ای است که نمی‌توانند این مسئولیت را برعهده بگیرند. نکته حائز اهمیت این است که خود افراد باید منصف باشند و باتوجه به اینکه ریاست جمهوری مسئولیت‌های سنگین اجرایی دارد، وارد این عرصه نشوند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در پایان یادآور شد: لذا بهترین فردی که می‌تواند تشخیص بدهد که از مسئولیت‌های ریاست جمهوری برمی‌آید، خود فرد است اینکه آیا جسم او اجازه می‌‎دهد؟! بعید می‌دانم که ولایتی چنین اعتقادی داشته باشد که از نظر جسمی می‌تواند منشا تحرک در کابینه باشد، امور را پیگیری کند و از نزدیک نظارتی بر امور اجرایی داشته باشد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز