نخست وزیر عراق:

دنبال دور کردن تنش از منطقه هستیم

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۹:۴۸:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۶۹۶۷
دنبال دور کردن تنش از منطقه هستیم
نخست وزیر عراق گفت که کشورش بدنبال راههایی برای دور کردن تنش از منطقه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق پنجشنبه شب در سخنانی مطبوعاتی تصریح کرد: "ما دنبال یافتن راههای برای دور کردن تنش از منطقه هستیم".

وی افزود: "ما خواهان کشیده شدن به سمت هرگونه درگیری در منطقه نیستیم".

الکاظمی که با تعدادی از رسانه ها در لندن گفت وگو می کرد، افزود: سفر دوره ای کنونی او به سه کشور فرانسه، آلمان و اینک انگلیس برای تحکیم روابط عراق با دوستان و همپیمانان صورت گرفته است که در جنگ علیه داعش سهیم بودند.

وی گفت: ما خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و سالم در عراق هستیم که خواسته های ملت عراق و انتظاراتش را برآورده کند.

الکاظمی تصریح کرد که عراق می تواند نقش مثبتی را در آرام کردن اوضاع ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، الکاظمی همچنین گفت: ما می خواهیم که جلوی فروپاشی اقتصاد عراق را بگیریم و از این رو بود که طرح اصلاحات را ارایه دادیم و دنبال سازوکاری برای ایجاد فرصت های شغلی برای توسعه اقتصاد عراق هستیم.

نخست وزیر عراق سه شنبه شب در آخرین ایستگاه سفر دوره ای اروپایی خود وارد لندن شد و با مقام های ارشد انگلیس از جمله همتای خود «بوریس جانسون» و وزیر دفاع انگلیس دیدار کرد.

وی پیش از این از کشورهای  فرانسه و آلمان دیدن و با مقام های بلندپایه این کشورها درباره روابط سیاسی، اقتصادی، نظامی و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کرده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز