معاون رییس‌ جمهور تشریح کرد؛

چرا رهبری اذن به تشکیل شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه دادند؟

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۳:۵۹:۳۵
کد خبر: ۱۰۷۷۱۴۱
چرا رهبری اذن به تشکیل شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه دادند؟
معاون رییس‌ جمهور، در پاسخ به این سوال خبرنگار مرکز حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، درباره اینکه چرا رهبری اذن به تشکیل شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه دادند؟ گفت: رهبر انقلاب هر سه قوه را احضار کردند و با توجه به شرایطی که کشور بعد از تحریم‌های جدید و جدی با آن روبه‌رو شد، ضرورت تشکیل شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی را ابلاغ فرمودند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدباقر نوبخت»، معاون رییس‌ جمهور، در پاسخ به این سوال خبرنگار مرکز حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، درباره اینکه چرا رهبری اذن به تشکیل شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌ گانه دادند؟ گفت: رهبر انقلاب هر سه قوه را احضار کردند و با توجه به شرایطی که کشور بعد از تحریم‌های جدید و جدی با آن روبه‌رو شد، ضرورت تشکیل شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی را ابلاغ فرمودند. پس تشکیل این شورا یک الزام از سوی عالی‌ترین مرجع رسمی کشور به‌شمار می‌رود. آیا توجیه هم دارد؟ بله؛ سراسر توجیه دارد. اگر ما واقعاً باورمان شود که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم باید هماهنگی لازم بین سه قوه برای مقابله با تحریم‌ها از طریق شورای‌عالی اقتصادی به‌وجود آید.

برخی سازوکارها پاسخگوی شرایط جنگی نیست. تصمیمات درباره‌ی جنگ و جبهه را هم که در یک جلسه علنی نمی‌گرفتند! تصمیم رهبری برای تشکیل جلسات سران سه قوه هم از همین منظر بود. البته ما که تا ابد در این شرایط تحریمی و شرایط سخت نخواهیم بود. سال ۶۷ هم نامه‌ای از سوی نمایندگان برای امام ارسال شد مبنی بر اینکه برخی تصمیمات طبق شرایط جنگی بوده امّا باید به شرایط و روال قانونی واقعی خودش برگردد و امام هم پذیرفتند.

نظر شما