سفیر ایران در کرواسی:

تحریم‌های ظالمانه آمریکا غیر انسانی است

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۲۳:۳۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۷۷۲۲۴
تحریم‌های ظالمانه آمریکا غیر انسانی است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب در دیدار مفتی اعظم کرواسی ضمن بررسی وضعیت بحران کرونا و درگیرهای منطقه‌ای گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اقدام غیر انسانی و خلاف تعالیم ادیان الهی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «پرویز اسماعیلی» روز جمعه در دیدار با «عزیز حسنوویچ» با اشاره به وقایع کنونی جهان، تنها راه عبور از مشکلات کنونی در اقصی نقاط جهان را گفت‌وگو و پیروی از تعالیم پیامبران الهی خواند و گفت صلح و دوستی مهمترین نیاز امروز بشریت است.

اسماعیلی همچنین به یکصد و پنج سال سابقه دین اسلام در قانون اساسی کرواسی اشاره و تصریح کرد: اینکه جامعه اسلامی در کرواسی توانسته است در دوستی بیشتر مردم و همچنین در همدلی سایر ادیان و اقوام گام‌های بزرگی بردارد، باعث خوشحالی است.

مفتی اعظم و رئیس مشیخیت اسلامی کرواسی نیز در این دیدار به ضرورت ارتباطات دینی، فرهنگی و علمی میان اندیشمندان ایران و کرواسی و همکاری نزدیک میان دو کشور اشاره کرد و گفت‌وگو بین ادیان را برای حل و فصل احتلافات و نزدیکی ملت‌ها بسیار مهم دانست.

حسنوویچ همچنین بر ضرورت کمک بیشتر جوامع اسلامی به یکدیگر برای مقابله با ویروس کرونا که تمامی کشورها از جمله ایران و کرواسی را با مشکلات زیاد مواجه کرده است، تاکید کرد.

سفیر کشورمان همچنین امروز در دیدار جداگانه‌ای با «حافظ عزیز علیلی» امام جمعه اصلی مرکز اسلامی زاگرب دیدار و گفت‌وگو کرد.

مفتی جامعه اسلامی کرواسی از طرف مسلمانان این کشور انتخاب می‌شود. جامعه اسلامی کرواسی از ارکان مختلفی از جمله مجلس، مشیخت، مفتی زاگرب و مراکز اسلامی تشکیل شده است.

مجلس جامعه اسلامی کرواسی مهم‌ترین ارگان قانون گذاری جمعیت اسلامی در این کشور محسوب می‌شود؛ این مجلس دارای رییس، دو معاون رییس، یک دبیر و ۱۵ نماینده است.

در همین حال مشیخت جامعه اسلامی کرواسی ارگان اجرایی مجلس این جامعه به شمار می‌رود که مطالبات مجلس را به اجرا می‌گذارد و به امور دینی مردم مسلمان رسیدگی می‌کند.

در شهر زاگرب پایتخت کرواسی، مدرسه اسلامی نیز وجود دارد که در سال ۱۹۹۲میلادی تأسیس شده و تا کنون بیش از ۴۰۰ دانشجوی دختر و پسر از آن دانش آموخته شده‌اند که اکثر آن‌ها از کرواسی و همچنین ده‌ها نفر از کشورهای دیگر هستند.

بر اساس آمار رسمی که هر ۱۰ سال یک بار انجام می‌شود، شمار مسلمانان کرواسی بالغ بر ۵۷ هزار و ۶۶۶ نفر است، اما بر اساس آمار غیر رسمی این تعداد حدود ۸۰ هزار نفر گزارش شده است. همچنین بیش از ۲۰ مسجد در کرواسی وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز