اعلام همبستگی رهبران اروپایی با امانوئل ماکرون در مقابل حملات اردوغان

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۲۲:۲۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۸۵۲۹
اعلام همبستگی رهبران اروپایی با امانوئل ماکرون در مقابل حملات اردوغان
آلمان حملات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه علیه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در موضوع مبارزه با تندروهای اسلامگرا و دفاع از ارزش‌های سکولار فرانسه را «افترا» توصیف کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،آلمان حملات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه علیه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در موضوع مبارزه با تندروهای اسلامگرا و دفاع از ارزش‌های سکولار فرانسه را «افترا» توصیف کرد.

استفن سایبرت، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز دوشنبه با اشاره به سخنان اخیر اردوغان که سلامت روان امانول ماکرون را زیر سوال برده بود گفت: «این اظهارات افترا و کاملاً غیر قابل قبول است؛ بویژه در موضوع قتل وحشتناک ساموئل پاتی توسط یک فرد متعصب اسلامی».

در ایتالیا نیز جوزپه کنته، نخست‌وزیر این کشور سخنان اردوغان را محکوم کرده و «غیر قابل پذیرش» خواند.

آقای کنته در پیامی توییتری نوشت: «اظهارات رئیس جمهور اردوغان خطاب به امانوئل ماکرون قابل قبول نیست. طعنه زدن‌های اشخاص نه تنها به رویکرد مثبت اروپا در قبال ترکیه کمکی نخواهد کرد بلکه برعکس راه حل‌ها را کنار می‌گذارد. با رئیس جمهور ماکرون همبستگی کامل داریم.»

پیش از این جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز سخنان اردوغان را «غیرقابل قبول» خوانده و از ترکیه خواسته بود تا به این «رویارویی خطرناک» پایان دهد.

در پی قتل یک معلم فرانسوی به نام ساموئل پاتی به دست یک مسلمان تندروی اهل چچن آنهم به دلیل نشان دادن کاریکاتورهایی از محمد، پیامبر مسلمانان در کلاس درسش، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که نه تنها از انتشار این کاریکاتورهای نشریه شارلی ابدو دفاع می‌کند، بلکه درصدد مبارزه با «جدایی‌طلبی مذهبی» و «نفوذ دیدگاه‌های افراط‌گرایانه اسلامی» در کشورش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز