امیری:

بخشی از ایجاد فرهنگ در جامعه از طریق همین تریبون مجلس اتفاق می افتد

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۹:۲۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۹۶۵۹
بخشی از ایجاد فرهنگ در جامعه از طریق همین تریبون مجلس اتفاق می افتد
امیری گفت: یکی از قدرت های مجلس که به آن کمتر توجه می شود قدرت فضاسازی مجلس است. تریبون مجلس بسیار مهم است و بخشی از ایجاد فرهنگ در جامعه از طریق همین تریبون مجلس اتفاق می افتد. مجلس و تربیون نمایندگان مجلس تنها تریبونی است که هیچ محدویتی برای هر نوع اظهارنظر نسبت به مسایل کشور وجود ندارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسینعلی امیری معاون امورمجلس رئیس جمهور روز سه شنبه  در دیدار با فراکسیون زنان مجلس با بیان این که در چهارچوب باورهای دینی و اسلامی و فرهنگ ارزنده ایرانی مان بر این باوریم که ستون خیمه خانواده زن و مادر است گفت: به تجربه ثابت شده است فرزندانی که در فضای آکنده از صفا و صمیمیت خانواده رشد می کنند، در حوزه اجتماعی نیز افراد موفق و موثرتری هستند.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌ها و امتیازات جامعه ایرانی اهمیت دادن به جایگاه خانواده است. خانواده اصلی است که در نظام دینی و جمهوری اسلامی و تاکید رهبران ما بر اهمیت آن بوده است.

امیری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی دارای قدرت قانونگذاری و نظارت است. قانون اساسی اختیارات خیلی زیادی به مجلس شورای اسلامی داده است و این که امام فرمودند که مجلس در راس امور است واقعا مجلس در راس امور است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: هیات وزیران اساسا به نوعی با رای مجلس مشروعیت پیدا می کند و در طول تشکیل دولت مجلس در حوزه وظایف نظارت دارد و تقنین بخش قابل توجهی از اختیارات و وظایفی است که مجلس شورای اسلامی دارد که انجام این وظایف و اختیارات می تواند مثمرثمر و گره گشا باشد. 

امیری افزود: یکی از قدرت های مجلس که به آن کمتر توجه می شود قدرت فضاسازی مجلس است. تریبون مجلس بسیار مهم است و بخشی از ایجاد فرهنگ در جامعه از طریق همین تریبون مجلس اتفاق می افتد. مجلس و تربیون نمایندگان مجلس تنها تریبونی است که هیچ محدویتی برای هر نوع اظهارنظر نسبت به مسایل کشور وجود ندارد. نمایندگان در اظهارنظر در راستای وظایف قانون گذاری کاملا آزاد هستند. لذا تریبون مجلس می تواند بخشی از مسائل مربوط به حقوق زنان که ریشه فرهنگی دارد را اصلاح کند.

وی ضمن اشاره به دغدغه هائی که مطرح شدادامه داد: بخشی از مشکلاتی که وجود دارد به خاطر مشغله خیلی زیادی است که بخش هایی از دولت به خصوص در شرایط تحریم و از سال گذشته هم کرونا به آن اضافه شده با آن مواجهه است. این مشکلات موجب شده که اولویت‌ها در کشور و در دولت در برخی موارد  تغییر کند و پرداختن به بعضی از ضرورت‌ها در مقطع کوتاهی کمرنگ شود بنابراین بخشی از کارهای انجام نشده ناشی از این مشغله‌ها که شرایط محیطی و بیرونی تحمیل نموده است، می باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: گمان نمی کنم کسی در دولت خواسته باشد در حوزه زنان و خانواده رویکردی غرب مابانه داشته باشد و در این حوزه رویکرد توام با محوریت آموزه های اسلامی و فرهنگ ایرانی مان بارها در برنامه های دستگاه های  متولی  این امر متجلی شده است.

ایشان برنگاه باورمند شخص رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید جهت انتصاب مدیران زن در راستای بهره مندی همه جانبه از توانمندی آن ها در فرآیند توسعه تاکید نمودند و افزودند: اگر وضعیت مطلوب در این حوزه محقق نشده، ریشه در مباحث فرهنگی دارد که باید به حل آن پرداخت و تریبون مجلس در این حوزه می تواند به خوبی نقش آفرین باشد.

امیری افزود: دولت ضمن ضرورت توجه به حضور زنان در حوزه اجتماعی و مدیریتی تاکید بر توجه به تحقق سیاست های ابلاغی  رهبری در حوزه جمعیت و خانواده دارد..

در این نشست نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مباحثی پیرامون تکالیف دولت در حوزه زنان و خانواده ذیل سیاست های کلی جمعیت، سیاست های کلی خانواده و قانون برنامه ششم توسعه و ستاد ملی زن و خانواده ارائه نمودند و از معاون پارلمانی رئیس جمهور خواستند موارد مربوط به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرائی مرتبط  با حوزه زنان و خانواده را به دستگاه های ذی ربط ابلاغ نماید.

 

نظر شما