منبع ناشناس جنجالی دولت ترامپ، هویت خود را افشا کرد

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۲۳:۴۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۹۶۸۲
منبع ناشناس جنجالی دولت ترامپ، هویت خود را افشا کرد
مقام ارشد پیشین دولت ترامپ فاش کرد که نویسنده ناشناس یک کتاب و یک مقاله افشاگرانه علیه او بوده که جنجال بسیاری در دو سال گذشته در فضای سیاسی آمریکا به پا کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، تارنمای خبری هیل گزارش داد : «مایلز تیلور» مقام پیشین وزارت امنیت داخلی آمریکا چهارشنبه‌شب افشا کرد که او نویسنده ناشناس یک مقاله در روزنامه نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۱۸ و یک کتاب افشاگرانه در سال ۲۰۱۹ بوده که علیه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور نوشته شده و جنجال بسیاری به پا کرده بود.

تیلور که سال گذشته از مقام خود کناره‌گیری کرد، در یک پست در فضای مجازی نوشت که "شاهد ناتوانی ترامپ از انجام وظایفش" در طول دو سال و نیم خدمت دولتی خود بوده و دیگر کارکنان دولتی آمریکا نیز شاهد این امر بوده‌اند.

او افزود که همه شاهد چنین وضعیتی بوده‌اند، اما از ترس "انتقام" توسط ترامپ در زبان گشودن و افشای واقعیت تردید داشتند.
تیلور به کتابی به نام "هشدار" که در سال ۲۰۱۹ به صورت ناشناس منتشر کرد، اشاره کرد و ادامه داد: به همین خاطر من وقتی از دولت خارج شدم، [کتاب] هشدار را نوشتم که مطالعه شخصیت رییس جمهوری کنونی و هشدار به مردم دادم که وضعیت درونی دولت ترامپ آنگونه که ظاهرش بد است نیست، بلکه بدتر از آن است.
این مقام پیشین دولت ترامپ در ماه‌های گذشته آشکارا از دولت ترامپ انتقاد و حتی به حمایت از «جو بایدن» نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات و رقیب ترامپ اقدام کرده بود، اما تاکنون نگفته بود که نویسند آن کتاب و مقاله بوده است.
تیلور به عنوان منبع و مقام ناشناس در دولت ترامپ، زمانی جنجال به پا کرد که مقاله‌ای با نام "مقام ارشد کاخ سفید" نوشت و در آن گفت که گروهی از مقام‌ها در دولت ترامپ به صورت مخفی گرد هم آمده‌اند تا با همکاری هم، اقدامات خطرناک او را خنثی کنند.
او همچنین در کتاب خود به نام "هشدار" ادعا کرده بود که در سال ۲۰۱۸ مقام‌های ارشد دولت ترامپ تصمیم گرفته بودند در "یک خودکشی دسته‌جمعی" به صورت گروهی استعفا دهند تا درباره رفتار رییس جمهوری آمریکا به مردم اخطار داده باشند؛ اما برای خودداری از بی‌ثبات‌تر کردن دولت از این کار منصرف شدن

 

نظر شما
پرونده ویژه