معاون رییس جمهور درگذشت حجت الاسلام و المسلمین نقوی را تسلیت گفت

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۱۷:۵۹:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۰۲۷۹
معاون رییس جمهور درگذشت حجت الاسلام و المسلمین نقوی را تسلیت گفت
معاون پارلمانی رییس جمهور در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین نقوی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،متن پیام حسینعلی امیری به شرح زیر است؛

انالله و انا الیه راجعون  

 

خبر وفات عالم جلیل القدر ، مجاهد عرصه های قضاوت و داوری و برادر و دوست قدیمی جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سید نیاز حسین نقوی رحمت الله علیه و نایب رئیس کمیسیون ملی همبستگی پاکستان بسیار متاثر کننده بود . عزیزی که عمر با برکت خود را درجهت خدمت به اسلام و انسانیت گذراند و وحدت و اخوت مسلمانان برایشان یک اصل مهم و اساسی بود و به همین دلیل یکی از تلاشگران عرصه تقریب مذاهب محسوب می شوند. آن مرحوم به همراه بیت نامدار و نام آور نقوی بالاخص اخوان شریفش و با عنایت مراجع معظم تقلید با تاسیس و اداره بیش از چهارصد حوزه علمیه در سراسر جهان با مرکزیت جامعه المنتظر لاهور پرچم اسلام عزیز را برافراشته و به اهتزار درآورد.

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین نقوی در عرصه قضا و داوری به عنوان حاکم شرع تلاش های پر شمار و مجاهدت های ارزنده ای داشت و خدمات ارزنده آن بزرگوار در قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تا اواخر دهه ی هفتاد در استان های قم ، لرستان و خوزستان تنها بخشی از خدمات خالصانه و شایسته ای است که می توان از آن نام برد.

اخلاق نیک، تواضع و فروتنی، نوع دوستی توجه به حقوق متهمان و مراجعان در دادگاه، دستگیری از نیازمندان و دیگر حسنات و محسنات از ایشان شخصیتی محبوب ساخته بود.

اینجانب این ضایعه غم انگیز را به محضر مقام معظم رهبری ، ملت شریف و علمای بزرگوار پاکستان بویژه خانواده محترم و فرزندان گرامی ایشان بالاخص حضرت آیت الله حاج سید حافظ ریاض حسین نقوی تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان جل و اعلاء برای مرحوم علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می نمایم.

 

حسینعلی امیری 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اسلامی ایران

نظر شما