ولایتی:

جهان اسلام مقابل اهانت مکرون خواهد ایستاد/ مسایل منطقه قفقاز باید از طریق سیاسی حل شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۸:۳۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۸۰۸۶۵
جهان اسلام مقابل اهانت مکرون خواهد ایستاد/ مسایل منطقه قفقاز باید از طریق سیاسی حل شود
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: مکرون باید بداند که جهان اسلام و مسلمانان در مورد اظهار نظرها و اهانت آنها به پیامبر اکرم (ص) می ایستد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  در مراسمی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی آغاز شد، ولایتی با توجه به نقش و اهمیت این استان در مقابله با تهدیدهای خارجی گفت: ایرانی ها برای مردم آذربایجان جایگاه ویژه ای قائل هستند به خاطر اینکه برای احیاء ایران و تثبیت مذهب تشیع در این کشور افتخار به وجود آوردند و سلسله صفویه نقش بسیار مهمی در بازتعریف ایران و تثبیت مرزهای کشور داشته است.

وی افزود: در طول تاریخ بسیار مهم کشورمان، مردم آذربایجان بدون تردید نقش ارزشمندی داشتند و در حقیقت سلسله صفویه از اردبیل و تبریز شروع شد و سراسر ایران را فرا گرفت و لذا از این نظر به آذربایجانی ها مدیون هستیم.

وی تاکید کرد: هیچ بخشی از ایران به اندازه آذربایجان در معرض آسیب همسایگان نبود و در طی این سالها و قرن های متوالی آذربایجانی ها از هویت ایرانی چه در زمان حمله رومی ها، چه در زمان عثمانی و چه در زمان تجاوز روس ها به شمال ایران مردانه دفاعکردند.

ولایتی افزود: در انقلاب های مشروطه و انقلاب اسلامی ایران مردم آذربایجان پرچم دار بودند و در این بین علمای بزرگ آذربایجان نقش بسیار مهمی ایفا نمودند که ایشان قطعا از فقهای بزرگ شیعه دوازده امامی بوده است، ملا احمد اردبیلی، قاضی طباطبایی و مرحوم سید محمد علی قاضی طباطبایی علمای بزرگ اذربایجان بودند که نقش بسیار مهمی در تبیین تشیع ایفا نمودند و امروز جمهوری اسلامی ایران اگر پرچمدار اسلام و شیعه در جهان اسلام است همه علمای سنی و شیعه اقرار دارند که پشتوانه اسلام در جهان اسلام جمهوری اسلامی است و با پایه گذاری این نهضت بزرگ توسط امام خمینی (ره) و ادامه آن توسط سلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مستحکم ایستاده است.

وی گفت: بزرگانی مانند آیت الله  سید علی محمد قاضی طباطبایی در پیشتازی آذربایجان در انقلاب اسلامی ایران نقش بسیار مهمیداشتند و نقش حاج محمد حسین کاشف الغطاء بسیار مهم بود و نکته مهم اینکه ایشان تنها مرجع در بین شیعیان در بین اهل تسنن و شیعه بودندکه در زمان اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست ها اعلام جهاد کردند.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز مشاهده می کنیم که مردم آذربایجان در همه عرصه ها آماده هستند چه دردفاع مقدس و حالا هم که ایران به عنوان رکن اساسی مجموعه مقاومت است باز در منطقه مردم اذربایجان نقش بسیار مهمی دارند.


ولایتی همچنین به موضوع قفقاز جنوبی اشاره و گفت: امیدواریم هرچه زود تر آنچه که فتنه گران بین المللی در منطقه قفقاز جنوبی ایجاد کردند و موجب شهادت بسیاری از مردم جمهوری آذربایجان هم شدند و می خواهند این کانون بسیار مهم و حساس بین المللی را  به مرکزی برای ایجاد مشکل در شمال ایران تبدیل کنند رفع گردد و اصول سیاست جمهوری اسلامی ایران هم مشخص است و راه آن جنگ و درگیری نیست بلکه باید از طریق دیپلماتیک و سیاسی این مشکل حل بشود و کشورهای منطقه باید به آذربایجان و ارمنستان کمک کنندتا صلح و ثبات برگردانده شود.

وی با اشاره به وقایع اتفاق افتاده در فرانسه هم تاکید کرد: در مورد رییس جمهور فرانسه هم نشانه سقوط دیپلماسی در این کشور است و او دنباله روی صهیونیست هاست که مورد نفرت جهان اسلام قرار گرفته و اگر این راه را ادامه بدهد بداند که فرانسه هر روز بیش از گذشته دچار مشکل در سیاست خارجی خود خواهد شد و جهان اسلام بی تردید موضع محکمی در برابر این اقدامات خواهدداشت.

ولایتی تصریح کرد: مکرون باید بداند که جهان اسلام و مسلمانان در مورد اظهار نظر ها و اهانت آنها به پیامبر اکرم (ص) می ایستد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز