رئیس جمهور سابق آمریکا:

نرخ مرگ‌ومیر در آمریکا ۲.۵ برابر بیشتر از کانادا است/ ترامپ فقط به خود فکر می‌کند

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۹:۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۱۰۱۹
نرخ مرگ‌ومیر در آمریکا ۲.۵ برابر بیشتر از کانادا است/ ترامپ فقط به خود فکر می‌کند
رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: کانادا نخستین مورد کرونا را همزمان با آمریکا شناسایی کرد. اما نرخ مرگ‌ومیر ما اکنون ۲.۵ برابر بیشتر از کانادا است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا، روز شنبه به همراه بایدن معاون اول دولت خود و نامزد این دوره از انتخابات به میشیگان رفت تا در حمایت از بایدن سخنرانی کند.

وی در این سخنرانی از عملکرد دونالد ترامپ در مهار کرونا و اظهارات وی درباره پزشکان انتقاد کرد و گفت: او فقط به خود فکر می‌کند. کانادا نخستین مورد کرونا را همزمان با آمریکا شناسایی کرد. اما نرخ مرگ‌ومیر ما اکنون ۲.۵ برابر بیشتر از کانادا است. اگر ما همان نرخ جان‌باختگان کانادا را می‌داشتیم باید تقریبا ۹۰ هزار تن به جای ۲۳۰ هزار نفر جان می‌دادند. اگر ما همچون کانادا عمل کرده بودیم اکنون حدود ۱۴۰ هزار نفر زنده بودند. به این فکر کنید.

رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد از اظهارات ترامپ که این تعداد از مرگ‌ومیر را زیاد ندانسته بود، به تلاش ترامپ برای رشد اقتصادی و کاهش بیکاری اشاره کرد و گفت با نادیده گرفتن همه‌گیری، بیکاری کاهش نمی‌یابد.

وی در واکنش به اظهارات روز گذشته ترامپ که مدعی شده بود پزشکان برای دریافت پول بیشتر، آمار کرونا را زیاد می‌کنند، اضافه کرد: او پزشکان را به سود بردن از این بیماری همه‌گیر متهم می‌کند، گفت که پزشکان بیش از حد این بیماری، بیماران را می‌کشند زیرا از این طریق کسب درآمد خواهند کرد.

اوباما تاکید کرد: او نمی‌تواند درک کند، او نمی‌فهمد که کسی برای نجات دیگران جان خود را بدون تلاش برای دریافت یک دلار هم به خطر می‌اندازند.

نظر شما