خضریان خبر داد؛

بررسی مشکلات کلان شهر تهران در جلسه نمایندگان تهران و هیئت رییسه شورای شهر

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۳۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۲۶۰۴
بررسی مشکلات کلان شهر تهران در جلسه نمایندگان تهران و هیئت رییسه شورای شهر
نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان تهران و هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (چهارشنبه، ۱۴ آبان ماه) در خصوص مسایل و مشکلات کلان شهر تهران به ویژه مشکلات مرتبط با مسایل بودجه ای، زیرساخت های شهری، اصلاح ساختار شورا و اعتبارات مورد نیاز برای موضوع کاهش آلودگی در مجلس برگزار شد.

«علی خضریان» سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در خصوص جلسه مجمع نمایندگان تهران با هیات رییسه شورای شهر تهران به خبرنگار سیاسی برنا گفت: در ابتدای این جلسه اعضای شورای شهر نکات موردنظر خود را به اختصار مطرح کردند که عمده صحبت ها در مورد عدم تخصیص بودجه کامل ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری با وجود ۲ برابر شدن هزینه ها و لزوم پیش بینی درآمد پایدار برای شهرداری ها با توجه به رشد حدود ۸۷ درصدی جامعه شهری، توجه به قوانین مرتبط با ایمن سازی ضوابط ساختمان ها، خروج پادگان ها از حریم مرکزی شهرها و اختصاص بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی برای کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا بود.

وی افزود: در ادامه جلسه نمایندگان محترم تهران نیز نگرانی ها و دغدغه خود در خصوص نحوه مدیریت کلان شهر تهران و برخی انتقادها نسبت به شرایط فعلی را مطرح نمودند. استفاده از ظرفیت شورای عالی استان ها برای ارائه لوایح مرتبط با مدیریت شهری و پرهیز از رویکرد سیاسی در اداره شهر از نکاتی بود که نمایندگان به اعضای شهر شورای تهران متذکر شدند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: توجه به مقاوم سازی اطراف تهران و لزوم برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی شهر تهران و همچنین توجه به بحث پسماند و امکان بهره گیری از تکنولوژی های نوین برای بازیافت پسماند از دیگر نکاتی بود که باید به آن توجه کرد. همچنین ظرفیت های شهرداری مناطق به عنوان بازوی اجرای شهرداری و شورای شهر فرصتی است که در اختیار نمایندگان شوراست که باید از آن استفاده بهتری شود و به جای افزایش تعداد نمایندگان شورای شهر که شاید آسیب زا باشد از این توان اجرایی برای بهبود اوضاع شهر تهران می توان بهره جست.

خضریان در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسات مجمع نمایندگان تهران به صورت کارگروه های تخصصی و یا به صورت عمومی تداوم داشته باشد، همچنین مسائل مرتبط با ویروس کرونا و نگرانی هایی در این خصوص نیز در کارگروه های مرتبط پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نظر شما