فضانورد سابق فاتح کرسی سنا در ایالت آریزونا

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۲۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۸۲۶۹۶
فضانورد سابق فاتح کرسی سنا در ایالت آریزونا
رقابت در سنا نفس‌گیرتر از مجلس نمایندگان است و تا زمان تهیه این گزارش سهم هر کدام از دو حزب عمده آمریکا ۴۷ کرسی بوده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا، به نقل از ایرنا، یک سوم کرسی‌های سنا هر دو سال یک‌بار به رأی گذاشته می‌شود و امسال تکلیف ۳۵ کرسی سنا که ۲۳ کرسی آن مربوط به جمهوری‌خواهان و ۱۲ کرسی آن به دموکرات‌ها تعلق دارد، مشخص خواهد شد.

از این رو، دموکرات‌ها با ترکیب سنای فعلی تنها به چهار کرسی نیاز دارند تا اکثریت خود را به دست آورند و جمهوری‌خواهان هم برای حفظ برتری خود نباید این چهار کرسی را از دست بدهند.

سنای آمریکا ۱۰۰ کرسی دارد که یکی از آنها به معاون اول رئیس‌جمهوری تعلق می‌گیرد. وی ریاست این نهاد قانون‌گذاری را نیز بر عهده خواهد داشت.

از نکات جالب انتخابات سنا نیز این است که «مارک کلی» فضانورد سابق، کرسی سنا را در ایالت آریزونا برای دموکرات ها به دست آورد. این ایالت به طور سنتی جمهوری خواه بوده است. به گزارش فاکس نیوز و نیویورک تایمز، کلی ۵۶ ساله توانست روز سه شنبه (به وقت محلی) این کرسی را از سناتور جمهوری خواه «مارتا مک سالی» برباید.

موفقیت کلی می تواند به دموکرات ها در رقابت در جریان کسب اکثریت سنا کمک کند. در حال حاضر جمهوریخواهان با اکثریت ۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی بر این مجلس مسلط هستند.  

نظر شما