انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛

شورش در پورتلند و سیاتل

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۹:۴۹:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۲۹۷۲
شورش در پورتلند و سیاتل
شهرهای پورتلند و سیاتل آمریکا شب گذشته(چهارشنبه شب) به وقت محلی به صحنه درگیری میان مخالفان توقف شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری و نیروهای پلیس تبدیل شد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، آسوشیتدپرس روز پنجشنبه گزارش داد صدها نفر در دو شهر پورتلند و سیاتل در واکنش به ادعادی پیروزی زودهنگام ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین درخواست او برای توقف شمارش آرا در برخی از ایالت ها، به خیابان آمده و پرچم آمریکا را آتش زدند.

دفتر کلانتری شهرستان «مولت نوماه» پورتلند حدود ساعت ۷ عصر چهارشنبه به وقت محلی، بعد از اینکه معترضان پنجره های این کلانتری را شکستند اعلام شورش کرد در همین راستا به منظور حفظ امنیت عمومی، فرماندار «کیت براون» استفاده از گارد ملی ایالتی را برای کمک به اجرای قانون در مدیریت ناآرامی ها فعال کرد.

براون گفت: نیروهای ارتش، معاونان کلانتری و افسران پلیس را تحت فرماندهی واحد تا روز جمعه در پورتلند نگه می دارد تا معترضانی که نسبت به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده معترض هستند را کنترل کند.

براون به پلیس اجازه داده است در صورت لزوم برای جلوگیری از ناآرامی ها از گاز اشک آور استفاده کنند.

پورتلند پیش از این نیز به دلیل قتل «جورج فلوید» رنگین پوست توسط پلیس، پنج ماه صحنه اعتراضات شدید نژادی بود اما در اعتراضات روز گذشته دستگیر نشده است.

گزارش های دیگری حاکی است همزمان با بالا گرفتن نگرانی‌ها از وقوع شورش پس از انتخابات آمریکا، حضور سربازان گارد ملی در برخی شهرهای بزرگ از جمله شیکاگو، فیلادلفیا و فلوریدا هم پررنگ‌تر شد.

رسانه ها همچنین گزارش داده اند با توجه به احتمال بروز اعتراضات به نتایج انتخابات آمریکا، یک حصار بسیار بزرگ، اطراف کاخ سفید نصب شده است تا از رئیس جمهوری در برابر معترضانی که ممکن است تلاش کنند از این حصار عبور کنند، محافظت کند.

همزمان بلومبرگ هم گزارش کرده است تعدادی از هواداران ترامپ که در دیترویت (میشیگان) مقابل یک مرکز شمارش آرا تجمع کرده و خواهان توقف شمارش آرا شده بودند، با ورود به محل شمارش آرا تلاش کردند ادامه شمارش آرا را متوقف کنند.

انتخابات آمریکا از روز سه شنبه به وقت محلی آغاز شده است و شمارش آرا همچنان ادامه دارد جوبایدن نامزد دموکراتها تا این لحظه ۲۶۴ رای الکترال را از آن خود کرده و در صورت پیروزی در ایالت نوادا و کسب ۶ رای الکترال این ایالت، جمع آرای الکترال او به ۲۷۰ خواهد رسید و پیروز نهایی انتخابات خواهد شد.

تا این لحظه ۷۵ درصد از آرا در ایالت نوادا شمرده شده که بایدن با کسب ۴۹.۳ درصد در مقابل ترامپ با ۴۸.۷ درصد، در این ایالت سرنوشت ساز، پیش است.

 

نظر شما
پرونده ویژه