پلوسی:

بایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی دارد

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۹:۵۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۲۹۷۵
بایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی دارد
رییس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به نمایندگان دموکرات نوشت: جوبایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی در انتخابات و ورود به کاخ سفید دارد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، از شبکه ان بی سی نیوز، نانسی پلوسی در این نامه تاکید کرد که مردم آمریکا صدای خود را به وضوح در صندوق‌های رای به تصویر کشاندند و جو بایدن و کامالا هریس را به کاخ سفید می‌فرستند.

این برای اولین بار است که پلوسی با اشاره به رقابت‌های سخت برای حفظ قدرت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان در مورد وضعیت رقابت‌های ریاست جمهوری اظهار نظر می‌کند.

پلوسی همچنین از همکارانش خواست تا هنگام شمارش آرای نهایی و تکمیل رقابت‌ها صبور باشند.

بنابر آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شامگاه سه شنبه در همه ایالت‌ها به پایان رسید و مقام‌های انتخاباتی همچنان در حال شمارش آرا هستند.

بایدن پس از کسب پیروزی در ویسکانسین و میشیگان عصر چهارشنبه در سخنانی که شبیه به خطاب پیروزی بود، افزود: من و سناتور هریس در حال حرکت به سمت کسب بیش از ۷۰ میلیون رای هستیم که در تاریخ بیسابقه است.

وی اذعان کرد: این کارزار انتخاباتی برای ما و کشور سنگین بوده است. پس از انتخابات، باید دوباره آشتی کرد و حرف‌های انتخاباتی را پشت سر گذاشت و دوباره به یک ملت متحد تبدیل شد.

بایدن وعده داد: من رئیس جمهوری تمام کشور خواهم بود و برای همه آمریکایی‌ها کار خواهم کرد، چه آنهایی که به من رای دادند و چه کسانی که رای نداده‌اند.

نامزد دموکرات‌ها مدعی شد: اینجا مردم حکومت می‌کنند و آنها هستند که رئیس جمهوری را انتخاب می‌کنند.

بایدن افزود: من درباره پنسیلوانیا هم خیلی مطمئن هستم و همه رای‌ها باید شمارش شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه