ادعاهای انتخاباتی ترامپ مثل ادعاهایش درباره ایران نامعتبر است

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۳۱:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۳۲۵۰
ادعاهای انتخاباتی ترامپ مثل ادعاهایش درباره ایران نامعتبر است
مقام سابق وزارت خارجه آمریکا واکنش مردم این کشور به بیانیه‌ها و ادعاهای بی اساس ترامپ درباره انتخابات از جمله ادعای او مبنی بر پیروزی زودهنگام را همچون واکنش جهانی به ادعای او درباره بازگشت تحریم‌های ایران دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مارک فیتزپاتریک مدیر اجرایی اندیشکده بین‌المللی مطالعات استراتژیک آمریکا روز پنج‌شنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: پاسخ بیشتر آمریکایی‌ها به ادعاهای ترامپ درباره انتخابات شبیه مسیری است که جهان به ادعاهای او درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران پاسخ داد.

وی این پاسخ‌ها را اینگونه توصیف کرد: نادیده گرفتن او.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از روز گذشته تا کنون به شدت خواستار توقف شمارش آرا در ایالت‌های باقی‌مانده شده است.وی پس از خروج از برجام در اردیبهشت ۱۳۹۷ و اعمال شدیدترین تحریم و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، از اوایل امسال تلاش همه‌جانبه‌ای را برای متقاعد کردن جامعه بین‌المللی به ویژه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به کار گرفت تا محدودیت‌های تسلیحاتی و مسافرتی پیوست "ب" قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تمدید شود.

اما شورای امنیت ۲ بار با نظر آمریکا مخالفت کرد و در اقدامی آشکار هم به قطعنامه پیشنهادی این کشور برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران، رای نداد. با این حال و بر خلاف نظرات صریح حداقل ۱۳ عضو شورای امنیت، آمریکا به طور خودخوانده مدعی شد از ۲۷ مهرماه امسال، تحریم‌های پیشین شورای امنیت بازگردانده شده است.

این بار هم ادعای ترامپ در داخل کشور نه از سوی دستگاه قضایی آمریکا و نه از سوی فرمانداران ایالت‌ها که جمهوریخواه هم هستند، تاکنون زیر بار این درخواست‌ها نرفته‌اند و شمارش آرا همچنان ادامه دارد.

با این وجود، به نظر می‌رسد نتایج چهار ایالت باقی مانده تا روز جمعه مشخص شود. در شمارش‌های ابتدایی تا کنون بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ترامپ با ۲۱۴ رای پیشتاز است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز