فاصله آرای بایدن با ترامپ در جورجیا و پنسیلوانیا کاهش یافت

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۳:۰۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۳۲۵۶
فاصله آرای بایدن با ترامپ در جورجیا و پنسیلوانیا کاهش یافت
تازه‌ترین آمار از شمارش آرای ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا نشان می‌دهد که فاصله «جو بایدن» نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا با «دونالد ترامپ» بسیار کم شده و برتری نامزد جمهوریخواه در معرض تهدید قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بر اساس اطلاعات شبکه فاکس نیوز، ترامپ در این ایالت‌ها با فاصله قابل توجهی پیشتاز بود اما با شمار آرای غیابی بایدن فاصله خود را با ترامپ کاهش داده است.

با شمارش ۹۹ درصد آرای اخذ شده در جورجیا ترامپ ۴۹.۵ درصد (۲۴۳۶۴۲۰ رای) و بایدن ۴۹.۳ درصد آرا (۲۴۲۳۵۹۵ رای) را از آن خود کرده‌اند.

«برد رافنسپرگر» وزیر داخلی جورجیا اعلام کرده است که هنوز حدود ۵۰ هزار رای در سراسر ایالت شمارش نشده است. این آرا به صورت غیابی اخذ شده است.

در ایالت پنسیلوانیا نیز که ترامپ پیش از این با حدود ۵۰۰ هزار رای برتری قابل توجهی به رقیب دموکراتش داشت، بایدن توانسته است فاصله خود را به حدود ۱۰۸ هزار رای کاهش دهد.

به گزارش فاکس نیوز، در این ایالت ۸۸ درصد آرا شمارش شده و ترامپ ۵۰.۳ درصد (۳۲۳۴۷۰۶ رای) و بایدن ۴۸.۶ درصد آرا (۳۱۲۶۰۰۹ رای) را کسب کرده‌اند.

این در حالی است که سی.ان.ان اعلام کرد که ۹۲ درصد آرا در پنسیلوانیا شمارش شده و ترامپ ۵۰.۲ درصد و بایدن ۴۸.۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال و جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد.

همچنین شمارش آرا در ۲ ایالت کلیدی دیگر یعنی نوادا و کارولینای شمالی ادامه دارد.

در جورجیا که ۱۵ رای الکترال دارد، پس از شمارش ۹۴ درصد آرای اخذ شده، ترامپ با ۵۰.۱ درصد در مقابل بایدن با ۴۸.۷ درصد آرا پیشتاز است.

اما در ایالت نوادا با شمارش ۷۶ درصد آرا بایدن با کسب ۴۹.۴ درصد پیشتاز است. ترامپ نیز تاکنون ۴۸.۵ آرای این ایالت را به خود اختصاص داده است.

تازه ترین آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نشان می دهد، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

هر یک از نامزدها برای رسیدن به ریاست جمهوری به دستکم ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز